Virus komt steeds terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jim1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Beste lezer,

Onlangs is er een virus (genaamd 'Trojan-Clicker.HTML.IFrame(v) c.q. malware) op mijn computer gedecteerd door het programma 'Ad-Aware'. Deze heb ik vervolgens geprobeerd te verwijderen met hetzelfde programma, maar het virus blijft steeds terugkomen na het opstarten van mijn computer.

Vervolgens heb ik het volgende programma gedraaid: 'Malwarebytes' Anti-Malware'
Ik heb het bestand 'cevakrnl.rvd' opgezocht en gevonden onder de volgende directory: C / Program Files \ Multikabel Internet Security \ FSAUA \ content \ aquawin32 \ 1287058251 \ cevakrnl.rvd

Daarna heb ik dit bestand na de prullenbak gebracht en verwijderd, maar na het opstarten van mijn pc komt dit bestand steeds terug in die directory.

Ik ben een beetje ten einde raad, en ik vroeg mij af of iemand op dit forum wellicht enig idee heeft hoe ik dit probleem kan verhelpen. Alvast bij voorbaat heel erg bedankt voor diegene die met de oplossing komt.

Met vriendelijke groet,

Jim

Wellicht zit ik er helemaal naast.
Maar heeft jouw Multikabel Internet Security (zo te zien F-secure in een ander jasje) dat bestand niet in quarantaine staan? De quarantaine file wordt dan gedetecteerd door Ad-aware.
In dit geval zou het dan ook logisch zijn dat ad-aware het bestand niet kan verwijderen aangezien het vastgehouden wordt door het andere pakket.

Bedankt voor de reacties

Heren,

Heel erg bedankt voor de reacties.
Ik heb de twee aanbevolen programma's laten draaien, waaruit voortkwam dat er niks ernstigs aan de hand is met mijn pc. Desondanks blijft het programma 'Ad-Aware' moord en brand schreeuwen dat het bestand 'cevakrnl.rvd' een 'Trojan-Clicker.HTML.IFrame(v)' heeft en malware betreft.

Ik heb nu het bestand met de map 'aquawin32' weg gegooid uit de directory, desondanks blijft het bestand telkens terugkomen. Ik ga hier na volgende week meer aandacht aan besteden, in verband met twee tentamens, al wordt het nu wel heel erg vevelend. Dus vandaar dat ik waarschijnlijk later reageer op de reacties.

Maar alvast bedankt voor de goede raad ;-)

Groetjes,

Jim

eureka!!

Beste lezer,

Ik ben eruit waarom het virus steeds terugkeert.
Als ik de map met daarin het bestand met het virus verwijder van mijn computer komt, dit bestand met dezelfde vaart weer terug. Dit gebeurd op het moment dat mijn beveiligingsprogramma 'Multikabel Internet Security' c.q. Ziggo de updates weer binnen haalt.

Kortom het blijft een viceuze cirkel, waarin ik het mapje verwijder en bij het opstarten haalt ie het mapje weer naar binnen met het bestandje met de malware daaraan toegevoegd.

Nu ben ik er wel uit hoe dit probleem wordt veroorzaakt, alleen ik weet dus niet hoe ik dit probleem kan tegengaan :-S

Iemand nog een goed idee?; ik hoor het heel graag.
Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Jim

In dat geval zou het heel goed kunnen dat het een False Positive is.
Scan het bestand eens op Virustotal, dan kan je zien hoe andere scanners er over denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan