Virus mee naar de externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
Ik ga mijn pc formatteren en opnieuw installeren omdat er een virus op zit. Nu heb ik een externe harde schijf gekocht om al mijn belangrijke gegevens op te zetten. Maar kan het zo zijn dat als ik die files overzet, het virus ook wordt meegekopieerd?? En als ik dan mijn files weer op mijn pc zet dat het virus weer mij pc vernield??? :confused:

dat weet ik eerlijk gezegd niet. ik heb op een andere computer hulp site al alles geprobeerd om het eraf te krijgen maar nix is gelukt. Mijn pc blijft vast lopen en uitvallen dus vandaar dat ik alles eraf wil en XP opnieuw erop wil zetten..kan ik mijn externe schijf niet beveiligen op de een of andere manier??

Je hebt geprobeerd het virus eraf te krijgen maar je weet niet welk virus je hebt?

Weet je wel welke bestanden besmet zijn?

Een goede bescherming is een virusscanner en voordat je ook maar 1 file wegzet naar je removable hd moet je er zeker van zijn dat je gegevens virusvrij zijn

Ik heb Norton IS als beveiliging..

Ik heb op die andere site met adware en hijack this mijn pc gescanned, heb hun toen het logje laten zien, maar toen is er nix gevonden wat schadelijk bleek..Norton heb ik zelf ook gedraaid maar die vindt nix..
Ook heb ik windows clean up, ccclean, regclean en Mwav scan gedraaid..Die laatste kon niet worden afgemaakt omdat mijn pc niet lang genoeg aan blijft staan..Ik heb toen alles eraf gegooid en opnieuw XP erop gezet, maar omdat ik dus 2 schijven heb, is het virus (of wat het ook is) denk ik van de ene schijf weer naar mijn schone schijf gegaan, want de problemen waren naar herinstallatie niet verdwenen, maar erger geworden..

Zou ik een virusscanner op mijn externe schijf kunnen zetten, zo ja welke dan, want Norton die vind ik niet goed en hij gebruikt veel RAM..

Wat voor een problemen heb je dan?

Je kunt een online scan doen (er staan diverse bij antivirus.pagina.nl) en voor een goede gratis virusscanner kan ik je avast aanraden (www.avast.com)

ik kan eigelijk nix meer met me pc, hij loopt meestal al 5 min na opstarten vast zonder reden, zelf als ik hem alleen aan laat staan en er nix mee doe of als hij 1 min aan het downloaden is loopt ie vast. Hij valt ook uit of start zomaar opnieuw op en geeft ie bij het opstarten de melding van 'windows is herstelt van een ernstige fout etc' en ik heb hem pas.. :(

Ik ben nu op me werk, maar ik zal die online scan vanavond proberen (hopen dat ie niet vastloopt of uit valt!), welke scan kan ik het beste doen, die van bitdefender???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan