virus met naam backdoor.cycbot op mijn pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Beste mensen, Ik heb een virus met de naam: backdoor.cycbot op mijn pc. Waarschijnlijk met een automatische updat van de internetexplorer binnen gekomen. Ik heb windows xp. Symantic antivirus scan vind hem wel en verwijderd hem maar het virus is bijna gelijk weer terug. Wat moet ik doen? De onlinescanner housecall vind hem niet eens!

Vr. groet Robert.

Scannen met MBAM (MalwareBytesAntiMalware). Hier een uitleg. Doe SAS (SuperAntiSpyware) nog maar even niet! Doe het trouwens ook sowieso even met je eigen scanner (volledige scan indien mogelijk/aanwezig), en back-up je/u school/werk/privé bestanden naar een usb-stick of ander opslag medium!

Hier een linkje voor MBAM: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera
Tevens moet je voor MBAM gewoon de free versie downloaden;)

virus met naam backdoor.cycbot.

alvast bedankt voor het antwoord. De online scanner housecall kon hem niet vinden. Het kan zijn dat mijn eigen symantec hem net had verwijderd. Nu heb ik de online virus scanner bitdefender lopen. Deze zegt dat hij wat gevonden en removed heeft. Hij is wel erg langzaam want zegt nog 14 uur bezig te zijn! Moet ik hem gewoon laten lopen of een andere programma starten? Robert.

Laat nou maar GEEN ONLINE virusscanner lopen, aangezien dat slomer gaat dan een vaste (virus/spyware)scanner. Die online scanners vertragen je internet verbinding, en geven in redelijk veel gevallen (van onbekende scanners, die beweren goed te zijn, zoals van die reclames: doe nu een gratis systeem scan) dat ze niet goed zijn, en zelf spyware of virrussen opleveren. Ik geef je niet voor niets die link.

Welkom trouwens op het forum;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan