Virus Microsoft Security Essentials Alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

asbas

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Sinds gisteren heb ik een virus op mijn pc (windows xp) die ik helaas niet kan verwijderen
Het virus heeft mijn virusscanner AVG geblokkeerd en ik kan niet meer op internet, in excel etc. Alles blokkeert hij. Geprobeerd MBAM te draaien maar ook dat laat het virus niet toe. Ik weet nu echt niet meer wat te doen. Iemand een idee ??

Kan je Mbam / AVG in veilige modus ZONDER netwerkverbinding nog wel draaien?

Nee, ik heb Mbam wel gedraaid onder een ander account (administrator) maar dat heeft niet geholpen hoewel er wel wat infecties gevonden en verwijderd zijn.

Als je nog wel in veilige modus kan komen dan adviseer ik je een HJT Log te maken en te plaatsen op www.nucia.eu of www.hijackthis.nl
Daar staat ook alle uitleg over Hijackthis en hoe een log te maken en te plaatsen. Experts zullen je log analyseren en je helpen de infectie te verwijderen.
Succes,

T

Moet dan eerst kijken of ik wel op internet kan komen want dat blokkeert ook.

Dan kan je het programma gewoon via USB stick overzetten. Als het dan nog geblokkeerd word, hernoem het Hijackthis.exe bestand dan naar een willekeurige naam. Bijvoorbeeld: 049472623.exe.

Het heeft even geduurd maar het is opgelost. Eerst R kill en MBAM op een usb stick gezet. De naam van MBAM gewijzigd in ie exporere.exe.
R kill draaien (je hebt wel geduld nodig want hij blokkeerde een aantal keer maar op een gegeven moment gelukt. Datzelfde geldt voor MBAM, moest het een aantal keren proberen maar uiteindelijk heeft MBAM het nepvirus (want dat was het) kunnen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan