Virus na formateren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank Grooten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
4
Major problem!

Ik heb tevens het reeds behandelde NTLDR probleem; namelijk dat mijn computer zeurt dat deze ontbreekt.

Ik heb echter mijn harde schijf geformateerd... Ik wou alles formateren en opnieuw XP installeren.

Om in dos te komen gebruik ik mijn 98 opstartdiskette > deze geeft aan het eind ook aan dat er waarschijnlijk een virus op de C-schijf zit en dat ik dus een virusscan moet uitvoeren. Dat staat op zoveel sites... maar ik heb niks meer op mijn C: schijf staan om Regedit op uit te voeren. En alle tips om het NTLDR bestand te kopiëren enz. helpen ook niks.

Is er geen andere optie om de harde schijf helemaal te wissen; alle fabrieksinstellingen weer te krijgen???

Ik krijg er een punthoofd van!!! :shocked:
 
In de bios de opstartvolgorde zo instellen, dat de cdrom de first boot device is.

Daarna opstarten met windows cd in de speler, opstarten vanaf de windows cd en de stappen op het scherm volgen. Dan komt vanzelf de mogelijkheid partities te wissen, nieuwe aan te maken en de boel te formatteren
 
Als het een bootsector virus is, kun je met die 98 opstartdiskette een fdisk /mbr uitvoeren.

Daarna met die XP cd opstarten, etc.
 
mrmusic:

Dat heb ik ook al gedaan; daarna krijg ik nog steeds dezelfde melding... Zoals ik al zei; ik heb alles geformateerd.. ook nog meerdere malen naderhand met de XP cd.


Lange Pier:

Na het intypen van fdisk/mbr >> komt er een melding

Bootsector write!
Virus Continue? Y/N

Als ik vervolgens Y intik, gebeurt er verder niks... Althans; ik zie niks gebeuren..
Hoort dat zo; of hoor je vervolgens een nieuw scherm te krijgen?
Hij begint gewoon een nieuwe regel met A:\
 
Ja, ik heb het met spatie ingetypt.

Er wordt vervolgens dus aangeduid dat er een virus is en of ik door wil gaan.

Typ ik Y in, dan zie ik in ieder geval niks gebeuren. Wat is de 'normale gang van zaken' bij deze functie?
 
Okey; vervolgens heb ik alles met Fdisk verwijderd en één primary dos ..nogwat... aangemaakt >> aan het eind melde het programma weer dat er een virus is..

Ik heb daarna nogmaals geprobeerd XP via de cd te installeren; na het formateren checkt hij de schijf op fouten en komt vervolgens met de melding:



De volgende waarde in het SIF-bestand dat setup gebruikt, is beschadigd of ontbreekt:

De waarde 0 op de regel met de sleutel sp2.cab in de sectie [sourcediskfiles]

Setup kan niet doorgaan.



Ik kan wel wat overweg met de computer; maar met nadruk op WAT... dit soort kreten zeggen mij niks...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan