Virus nu weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Na gister wat gedownload te hebben en het vervolgens geopend te hebben (zonder te scannen:o ), kreeg ik de melding van nav dat ik een trojan horse had!Deze kon die niet verwijderen en de access was denied! Gelijk kreeg ik van zonealarm 8 keer de vraag of ik bepaalde bestandjes toestemming wilde geven om te connecten met internet! heb ik uiteraard geweigert.

Heb dus braaf die bestandjes opgeschreven, en ze daarna in veilige modus verwijdert. Norton volledige scan laten doen nadat ik alles verwijdert had (7 bestandjes) maar vind nu niets meer! Alles lijkt weer normaal maar is die trojan nu ook van mn pc af?

Bestandjes verwijdert:

anao.exe
f.exe
fingerprint.(?)
addictivetechNEW.exe
i24.tmp
installfinder_inst.exe
megasearchbarsetup.exe

1 file niet gevonden:

ezstub.exe (zou in system32 staan)

Bijgevoegd de screenshot van de log van nav:

BvD

Bijlagen

• screenhunter_011.jpg
    screenhunter_011.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 40
Ja idd zou onderdeel zijn van...

Heb al gescaned met adaware en spybot S&D, die vonden er elk zon veertig (eergister nog gescaned:()!
Heb nog maar eens nav laten runnen, maar die vind niets meer...

Overigens wilde ik als zekerheid housecall runnen online maar die komt met de mededeling dat ik een bepaalde plugin mis, als ik die download dan zegt ie dat ie voor netscape is en dat ik geen plugin folder heb (ik gebruik mozilla). Kan dus niet meer scannen met housecall..

Maar als norton hem nu niet meer vindt, en adaware en spybot S&D vinden ook niets meer, is mn pc nu weer virusvrij dan?

Want heb die trojan die van de screenshot niet kunnen vinden!

Bedankt voor je snelle reactie...

Laatst bewerkt:
Housecall werkt nu met Java en zou met Firefox (incl. Java-plugin) gewoon moeten werken: http://uk.trendmicro-europe.com/enterprise/products/housecall_launch.php

Ik kan hiervandaan natuurlijk niet zien of jouw pc nu helemaal schoon is. Maak in ieder geval alle temp-mappen e.d. leeg, bijvoorbeeld met CCleaner: http://www.ccleaner.com/

Mochten AdAware en Spybot steeds weer hetzelfde vinden, dan kunnen ze het blijkbaar niet definitief verwijderen en moet je dus even een HijackThis-log plaatsen.

Laatst bewerkt:
Heb ccleaner gerunt en die vond best veel fouten etc. maar die zouden nu gerepareert moeten zijn...

Jou link naar housecall deed het wel (van mij was waarschijnlijk een oude) en die is nu aan het runnen, maar duurt nog 50 min. dus dat is nog even afwachten...

Krijg altijd gelijk de zenuwen he bij zon virus:mad:

Nou heb veel scanners gehad nu maar vinden allemaal niets...

Het zou dus goed moeten zijn!

Toch nog een vraagje,

Die bestanden die ik nu verwijdert heb, zijn die dan onderdeel van het trojan, omdat ie nu niets meer vind?

Virusscanners noemen bijna alle malware tegenwoordig 'trojans'. Je had last van adware/spyware. In de bestanden die je noemt herken ik in ieder geval MegaSearch, FavBarCash en eZula. Als AdAware SE en Spybot niets meer vinden, is je pc waarschijnlijk wel schoon. Wil je echt zekerheid, plaats dan even een HijackThis-log: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?

Doe ik voor de zekerheid...

Bedankt en ben benieuwd naar die site want heb hem al een paar keer voorbij zien komen....:)

Ik weet het, maar bedankt voor je tip hoor! Ik ben ook zon iemand die andere er op wijst wat de gevaren van het internetten zijn!

Maar had een nocd-crack gedownload (dacht ik) en deze niet gescanned.:o Zonder na te denken aangeklikt en toen was het al voor mekaar :mad: ...

Eigen schuld:o

Maar heb mn logje op swo geplaatst, nou hopen dat er niets fouts meer instaat he...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan