Virus of beeldscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Hallo,

Ik heb een probleem:

Het betreft mijn beeld.. Ik heb hier een plaatje wat iets duidelijker is:

http://img404.imageshack.us/img404/740/probleemha1.png

Ik vraag mij nu dus af, is dit een virus of is dit vanwege mijn beeldscherm? Ik hoop ook dat je het goed kan zien.. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!:thumb:

Dat lijkt meer op een defecte videokaart..Heb zoiets ook al eens gehad, toen had mn videokaart het begeven:confused:

Heeft u al een systeem herstel uitgevoerd ?
Het zou ook kunnen dat u iets heeft geinstalleerd of dat een spel iets heeft veranderd dat de video kaart niet aan kan.

Ik zou dat beeldscherm eens op een andere computer uit testen. Misschien dat je er dan achter komt wat er mis zou kunnen zijn.

Ik denk dat het probleem licht in het systeem, anders zou je er geen screenshot van kunnen maken.

Dus ik denk dat je beter het systeem kan herstellen of alles opnieuw instaleren

ik heb zoiets ook al eens gehad maar toen werd het erger.. het hele beeld ging toen draaien.. alle beelden gingen van links naar rechts en kwamen dan weer links in beeld weer terug en dit ging steeds sneller.... en daarna weer langsamer tot tie stil stond en de andere kant op gin draaien... ik heb toen windowns opnieuw geinstalleerd en er was niks meer aan de hand.. maar wat het prezies was weet ik niet..

Berichten verwijderd, die op de persoon bedoelt zijn. We houden het wel leuk hier hoop ik.

Als je de pc opstart en ziet ( nog voordat windows geladen is ) dat hij ook heel raar weergeeft, dan weet je gewoon dat het aan de monitor of aan de videokaart ligt en niet aan windows...

Aan de monitor gaat het zo goed als zeker niet liggen want zoals iemand al zei kan je er dan geen screenshot van nemen. Probeer een systeemherstel uit te voeren via Start -> Alle Programma's -> Bureau-Accesoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel! Je volgt de wizard en kiest een herstelpunt!

Er gaan geen gegevens verloren maar alleen de programma's die in de verloren periode geïnstalleerd zijn zal je nogmaals moeten installeren! Laat ook even weten of het heeft gewerkt!

welke videokaart gaat het hierom?
en welk moederbord? Zit daar onboard video op?
Iig zou ik eens proberen de huidige drivers te deinstalleren en vervolgens de nieuwste te
installeren.

Als je de pc opstart en ziet ( nog voordat windows geladen is ) dat hij ook heel raar weergeeft, dan weet je gewoon dat het aan de monitor of aan de videokaart ligt en niet aan windows...

Hoe kun je er dan een screenshot van maken???

Het is de software die een screenshot maakt van zijn eigen weergaven die hij door geeft aan de videokaart.

Hoe kun je er dan een screenshot van maken???

Het is de software die een screenshot maakt van zijn eigen weergaven die hij door geeft aan de videokaart.

Ik vroeg niet om een screenshot. Gewoon kijken of hij inderdaad raar weergeeft bij het opstarten van de pc ( niet van windows ). Als daar alles normaal is dan ligt het aan windows. Als daar ook raar is... dan weet je genoeg...

Observatie...

Dank jullie wel voor de respons allemaal..

Het gaat om een ATI 9800.. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd..
En bij het opstarten heb je het al..

Overigens wat ik uit eerdere berichten las, is dat ik dus wel een spel heb geinstalleerd die de videokaart in het spel wel aan kan, maar later dan niet meer???

Tevens is het eigenlijk een verse installatie, heb de computer laatst helemaal opnieuw geinstalleerd, en nu loopt ie goed, afgezien van het beeld dan.

Ook ligt het nu dus niet aan het beeldscherm, heb een ander beeldscherm erop gezet en dan krijg je hetzelfde..

Ik zal wel het spel deinstalleren en als het niet werkt zal ik wel een systeemherstel uitvoeren.. In ieder geval bedankt;).. En ik laat het zo spoedig mogelijk weten:thumb:

Wanneer je het al bij het bootscreen ziet heb je een hardware probleem, ws een kapotte videokaart.
Ik zou naar de winkel gaan, zeker als er nog sprake is van garantie
mvg leo

Laatst bewerkt:
De garantie zit er waarschijnlijk niet meer op, maar het gaat dan ook om een Medion computer (zo'n lidl of aldi ding) Nou vraag ik me af of je dan ook een andere videokaart erin kan doen, want ik heb me laten vertellen dat Medion andere grote onderdelen maakt..

De meeste ATI's 9800/9600 gaan kapot door te warm geheugen, het lijkt er op dat dit inderdaad bij jou ook het geval is.
Je kan in een Medion gewoon iedere videokaart (AGP in jouw geval) stoppen die jij wilt.

De ATI Radeon X1650pro of X1950pro zijn goede keuzes op dit moment.

Is het dan ook handig om nieuw geheugen te kopen, of iets anders? Omdat u zei dat het geheugen te warm word..

En die videokaart.. Is dat een goeie, want hij word eigenlijk niet echt gebruikt voor spelletjes.. Alleen voor werk zoals Word, Excel e.d. Dus dan hoeft hij niet zo heel erg goed te zijn..

Laatst bewerkt:
Wat bedoeld wordt, is het video geheugen, dat zit vast op de grafischekaart gemonteerd.
Gezien de kaart zal het indedaad wel agp zijn, maar voor de zekerheid controleren of het geen pci-e is.
Dit staat in de handleidingen van de pc.
De Aldi geeft drie jaar garantie, het is dus goed om even na te denken hoe oud de pc precies is.
Als laatste een suggestie voor een agp videokaart die geschikt is voor genoemde toepassingen n.l.:
deze en bv deze. Nomaals dit zijn alleen voorbeeldjes en niet speciaal koopadviezen.
mvg leo

Ohke.. Dat is dus waar 128 mb of 256 mb voor staat..

En in boekje staat wat het is.. Dan kijk ik nog ffies goed..

En de videokaart.. Voor die 35, 40 euro doe ik het er wel voor..

Ik zal zo spoedig mogelijk respons geven op het resultaat..

In ieder geval bedankt;)

Zorg wel dat je de kaart op de juiste manier monteert
M.n. eerst de oude drivers (van deze kaart) eraf halen.
suc6 leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan