Virus of gewoon software probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeerleH

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Hallo,
lang geleden dat ik jullie hulp nog eens nodig had! Hier volgt mijn probleem:
als Outlook 2003 geopend wordt krijg ik een resem meldingen om macro's al of niet toe te staan. Het begint met dit: Windows/System32/OGAAddin.dll en na nee geklikt te hebben volgen nog fdate.dll (wel allemaal in een compleet andere folder), fname.dll, enz, zo een stuk of 7 dll bestanden. Na ze allemaal met "nee" beantwoordt te hebbenopent word 2003, wel zonder werkbalk en komen dezelfde meldingen/vragen voor die macro's ook terug. na ze allemaal met nee beantwoord te hebben, blijft word zonder werkbalken open staan. Sluiten van dit venster is geen probleem. Maar er wordt wel een foutmelding gegeven als outlook gesloten wordt: die crasht dan blijkbaar want er wordt ergens geschreven of gelezen waar het niet mag....
Er zit een antivirus AVG op de pc, die schijnbaar goed werkt en up to date is, de gratis versie. Een scan met bitdefender leverde een trojaan op: trojan.Heur.2.... die ergens in de cab files van windows update zat. Bitdefender kon die trojan niet verwijderen.
iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
alvast bedankt voor de hulp
V.

virus of softwareprobleem

Hallo, zeker en vast bedankt voor de tips, maar helaas, de vraag voor de macro's is er nog steeds! Nog andere tips om die ondingen kwijt te geraken? (Anti spyware heeft wel één geinfecteerd bestand gevonden en geëlimineerd, maar helaas was dat niet de oorzaak).
mvg
veerle

virus of softwareprobleem

het probleem met de macro's is nog niet opgelost. Hijack-this is gelopen en alles blijkt normaal te zijn. Het is niet mijn pc , maar van een collega van de vereniging, en ze gaat nog proberen om normal.dot te verwijderen. Maar als er iemand nog suggesties heeft, die zijn zeker welkom! Misschien is alleen normal.dot verwijderen niet voldoende, en moeten er ook andere zaken verwijderd worden???
alvast bedankt op voorhand....
mvg
V.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan