Virus of Hardware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam93dor

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hi!
Sinds een dag of 3 geeft mijn computer telkens bij het opstarten de melding:

''Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key''

Ik heb natuurlijk al een hele google sessie gedaan maar heb niks kunnen vinden wat het doet. Héél soms (1 op de 10 keer ofzo) komt er geen foutmelding en start hij goed op. Als ik dan inlog op mijn Windows account dan doet hij het 10 seconde goed en dan gebeurd er wat vreemds. Dan hangt ineens mijn hele computer vast, alsof je een printscreen maakt. Ik kan dan mijn muis niet meer bewegen of iets aanklikken, alsof je computer wordt uitgeschakeld maar je scherm aan blijft staan, vreemd allemaal. Gisteravond gebeurde er iets positiefs, mijn computer startte goed op. Ik drukte in het begin op F8 en toen kreeg ik al die opties zoals veilige modus enzo, daar deed ik iets van ''start windows op in de laatst bekende juiste configuratie'' oid. Hij ging toen allemaal gegevens checken en er werden veel ''zwevende bestanden'' teruggezet. Toen startte hij goed op. Ik dacht: probleem verholpen! Ik gelijk de online scan van Panda en van nog 1 goede (ben de naam vergeten) en die haalde er een stuk of 5 virussen uit die ik ook heb verwijderd. Hij deed het de hele avond goed en toen ik naar bed ging sloot ik hem af. Vanochtend startte ik de computer vol goede hoop weer op maar toch was daar die vervelende melding weer. Kan dit een virus zijn of is dit 99% zeker een stukje hardware dat kapot is? Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg,
Sam93dor

Ik denk aan een aantal mogelijkheden:
- beschadigde Windows installatie
- slechte/beschadigde harddisk
- brakke voeding

Ik denk aan een aantal mogelijkheden:
- beschadigde Windows installatie
- slechte/beschadigde harddisk
- brakke voeding

Das snel :D
Mijn computer is laatst (week of 2 geleden) met een hal.dll fout naar iemand gegaan die mijn computer helemaal heeft gemaakt(helemaal opnieuw geïnstalleerd). Ik heb mijn computer nu in totaal 3 of 4 jaar denk ik. Is er wel een mogelijkheid dat het een virus is? Of is dat uitgesloten?

Ook die eerdere fout wijst op een slechte harddisk....

Kijk eens even naar de gezondheid van je harde schijf met HD Tune:

http://www.hdtune.com/

Via de download button kiezen voor de gratis versie!

Héél soms ja. 1x Heeft hij het dus gewoon goed gedaan, en al die andere keren lukte het alleen tot en met het inloggen + ongeveer 10 seconde daarna. Maar als hij het ineens doet zal ik dat eens downloaden.

De kans is groot dat je bootsector van je harde schijf fysiek is beschadigd.
Een utility van de maker van je harddisk kan je daar downloaden en de conditie van je harde schijf laten checken.

En ik denk dat er niets mis is met je beeldscherm.
Daarom verplaatst naar de Systeem sectie.

Ik heb nu al een stuk of 15 keer (met veschillende periodes rust ertussen) geprobeerd hem om te starten om vervolgens hdtune erop te zetten. Maar het is nog niet gelukt hem goed op te starten.

Maar nog een keer:
Is er een mogelijkheid dat er een virus op zit die dit allemaal heeft geregeld of is die kans er niet? Want het zit namelijk zo: 2 weken geleden is mijn computer voor de zoveelste keer weggebracht omdat ik erop aan het rommelen ben. Denk aan Vista erop zetten via een download, veel dingen erop zetten van torrents. Maar 2 weken geleden was al de zoveelste keer en mijn pa zei dat de volgende keer als mijn computer door gekloot weer naar een computertechnicus moet ik het zelf mag betalen ;) Dus ik wil hem even overtuigen dat ik hier eigenlijk helemaal niks aan kan doen :D

Yes! Ik heb mijn computer opengemaakt op even naar de stekkertjes te kijken, ookal heb ik er niet veel verstand van :) Ik zag gelijk een stekker (geel, zwart, rood, zwart zijn de draden en hij is ongeveer 1,5 cm breed) waar helemaal aan het einde een zwart stukje plastic zit waarop staat ''PC''. Die heb ik teruggestopt op de plek waar hij waarschijnlijk hoorde, in een schijf (harde schijf denk ik ;)) waar hij precies in paste. Ik deed mijn computer aan en ik kreeg een scherm dat er ongeveer zo uitzag als het scherm waar je de optie hebt om veilige modus uit te voeren. Bovenaan stond een lap tekst waar iets in stond als: ''Er is een ernstige fout geconstateerd'' of iets dergelijks. Daaronder kon ik kiezen uit een vier opties, waaronder de optie dat ik windows normaal kon opstarten en veilige modus. Ik heb gekozen voor normaal opstarten. Hij deed toen een hele systeemscan en er werden weer allemaal zwevende bestanden teruggezet. Hij startte automatisch toen hij klaar was opnieuw op en nu ben ik hier :) Ik zie wel in mijn computer dat 3 stekkertjes losehangen. Op 1 stekker (ook 1,5 cm breed) hangt ongeveer in het midden van de eerder genoemde stekker die ik terug heb geplaatst in de harde schijf. Op dit zwarte stukje plastic staat ''PB'' Een andere stekker heeft ook een plastic uiteinde maar deze is wit, ongeveer 1 cm breed en er staat op ''PG''. De kleuren draden die eraan zitten zijn v.l.n.r Rood Zwart Zwart Rood. In het midden van deze stekker hangt wéér een plastic stukje met daarop ''PF''. Ongeveer 1,5 cm breed en er komen van 2 kanten draadjes in. Moet ik deze 3 dingen ergens terug indoen, zo ja, waar? Ik zie geen plaats waar ze in kunnen.

Dank :)

Ik zal gelijk even HD tune doen ;)

HD Tune: WDC WD2000JS-22NCB1 Benchmark

Transfer Rate Minimum : 5.4 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 60.4 MB/sec
Transfer Rate Average : 51.2 MB/sec
Access Time : 13.7 ms
Burst Rate : 90.7 MB/sec
CPU Usage : 4.1%

Oeps, 2 keer op verzenden gedrukt, sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan