virus of iets anders ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste Helpers,

Een help vraag voor een vriend van me,

Bij het opstarten van de pc windows 7 bevriest hij soms gelijk of na een paar pogingen van surfen of activiteit op de comp.
Ik ben vanmiddag ff langs geweest en vanwege tijd maar een paar dingen kunnen doen .

nl: eerste boot was gelijk een freeze.
in veilige modus een systeem herstel , waarna bij succes vol herstel een nieuwe boot die na enige activiteit ook bevroor.
in veilige modus een virus scan en anti malware byte gedaan, die 10 infecties heeft gevonden en deze in veilige modus verwijdert.
In tijdsdruk niet de infectie genoteerd bij naam ( waren allemaal van dezelfde naam ) pop up ... etc zowel in ie5 en in system 32 gevonden.
Nog eens systeem herstel na eerder datum , maar blijft bevriezen na enige activiteit op de comp.

Logboek geeft op de momenten verschillende fout, of waarschuwingen ,

nl: service control manager gebeurtenis 7001

- DCOM foutmelding 1084

_ De volgende opstartstuur programma,s zijn niet geladen;
AFD
Augstdix
DFsC
discache
MP Filter
Net Bios
NetBT

etc ,,,,

Is dit Hardware of toch een soort van virus ?

b.v.d
voor jullie antwoorden

gr. Marcel

Mijn gedachten gaan uit naar één of ander driverprobleem.Loopt ie helemaal niet vast in veilige modus?

In veilige modus loopt het niet vast, ook programma running zoals malwarebytes of standaard ingestelde virus scanner van windows.

gr. Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt PDA22,

Had gebeld naar mijn vriend , dat we met behulp van Helpmij wel een oplossing zouden vinden, had hij echter net de comp
naar de Computerboer gebracht.

Balen... had een goed leerproces kunnen worden.
Iedergeval bedankt voor je reactie ,ben bang dat de computerboer gewoon een schone installatie zal doen !

gr. Marcel

Deze vraag weer open !

Beste Helpers,

Vervolg van de opgeloste vraag is nog niet zo opgelost.

Bij de compboer werd in de hd schijf een kortsluiting geconstateerd op de printplaat , die tijdens hun aanwezigheid heeft plaats gevonden.
Dus een nieuwe harde schijf heeft hij laten installeren en thuis zelf windows gaan installeren.

Tijdens de installatie die zo rond de 15 min bezig was is hij bij een nieuwe opstart ermee gestopt.
Opnieuw opstarten heeft niks opgeleverd het enige wat dan nog doet is de fan, dvd rom geen beeld of biepjes bij het opstarten.

Weer terug naar de compzaak, die nu hebben gezegd dat het iets is met het moederbord, de juiste diagnose zal ik tijdig horen.

Is deze Asus comp van nog geen 2 jaar oud opeens een melkkoe geworden ?

Wat is jullie visie hierop ?

b.v.d

gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan