virus of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuiter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo,
Ik denk dat mn pc besmet is met een virus of nog erger door iemand wordt doorzocht.
Ik weet niet of dit kan maar krijg wel het gevoel dat mn pc op afstand doorzocht wordt
Want telkens als ik even stop met surfen en na een tijdje er weer achter ga dan staan op het buraublad documenten of mappen die dan zijn geopend.Terwijl ik die niet zelf heb bekeken of geopend heb. Eerst was het steeds mn externe harde schijf en nu steeds documenten die op de pc staan.Vindt dit erg raar weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er moet doen?

Doe dit even:

- Download eerst het installatie bestand van MBAM van http://www.malwarebytes.org/mbam.php.
- Installeer het programma . (Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.)
- Kies je taal en druk op OK
- Klik op VOLGENDE
- Accepteer de licentie overeenkomst en ga door door op VOLGENDE te klikken .
- Klik in het scherm hierna weer op VOLGENDE
- Kies de plek waar MBAM geïnstalleerd en klik daarna op VOLGENDE
- Laat de standaardinstellingen in het volgende scherm zo staan, en klik weer op VOLGENDE.
- Klik daarna op installeren
- Als het installeren voltooid is, vraagt de installatie nog over de 1e update en het starten van MBAM. Laat de vinkjes staan en klik op VOLTOOIEN
- MBAM start nu op en zal als eerste een update uitvoeren.
- Als hij daarmee klaar is ga je naar het tabblad SCANNER
- Zorg dat volledige scan geselecteerd staat en klik op de knop SCAN
- Als de scan voltooid is, krijg je de melding of er wel of geen infecties gedetecteerd zijn.
- Klik op OK, Bij het geval van infecties druk je op BEKIJK RESULTATEN.
- Standaard staan alle infecties aan, controleer dat nog even en klik daarna op VERWIJDER GESELECTEERDE
- Klik op OK en herstart je PC

Vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Hallo Stuiter

Je bedoeld met virus software die niet op je pc wilt hebben neem ik aan.
De tip van Probleempjes is zowiezo iets wat je beter 20 keer te veel kan doen dan 1 keer te weinig.
Om je pc te doorzoeken daar heb je helemaal geen virus voor nodig die dingen zijn iets voor script kiddies.
Een opgeruimd buroblad met alleen snelkoppelingen er op zou een goed idee zijn en zo hou je ook een beter overzicht.
Maar goed als je denk dat iemand op je pc is geweest dan zou je het log bestand van je firewall na kunnen kijken tenzij ze het log bestand hebben gewist dan weet je wel is waar niet wie maar wel dat ze op je pc zijn geweest en natuurlijk moet je wel een goede firewall op pc hebben staan of die van je router moet je iets kunnen vertellen.

Hallo Stuiter
Om je pc te doorzoeken daar heb je helemaal geen virus voor nodig die dingen zijn iets voor script kiddies.

Leg mij eens uit hoe scriptkiddo's in een PC kunnen komen, over het internet, terwijl Windows Firewall standaard ingeschakeld is, en het me niet zal verbazen als de meeste modems (van nu, maar ook die van 5 jaar geleden) een eigen firewall hebben ingebouwd?

Het kan best zijn dat die ''mappen'' gemaakt worden door programma's die je recent hebt geopend, nog geen reden zover om te gaan scannen en moeilijk doen.
Kan je misschien de namen van de mappen/bestanden vertellen?

Goed.

Ten eerste een modem heeft nog nooit een firewall ingebouwd gehad niet toen en ook niet nu.
MoDem is een afkorting van Modulator-Demodulator ,zoals je weet is het internet beschikbaar gemaakt door het te integreren in de telefoon lijnen die al wereld wijd aanwezig waren.
Om het data verkeer van de computer beschikbaar te maken voor die van de telefoon lijnen en anders om heb je een modulator-demodulator nodig of te wel modem.

Wat je bedoeld hebben ze ingebouwd in een router en die word door de isp in regel ingebouwd met de modem aangeboden voor je internet contrackt die je met hun aangaat.
Dat is niet uit luxe gedaan en een firewall hebben ze er in gedaan in eerste instantie voor de DOS en DDOS aanvallen b.v zoals de ping of dead.

Ten tweede ,waarom denk je dat er een virus een keylogger een trojan horse bestaat en wat het nut van deze software zijn.
Ooit een echte trojan horse client van binnen gezien die aanvaller op zijn pc heeft staan ?
Meschien geeft een screen schot van een oudje de sub 7 een idee.

Dan zijn er tegenwoordig ook nog exploits die je gewoon van internet kunt downloaden die je behulpzaam kunnen om zoiets te gaan doen.

Punt drie ,Ik ga niet vertellen hoe je een trojan horse onvindbaar kunt maken voor virusscanners en die eventueele firewalls die je zal bedoelen en die schijnbaar ook dat kunnen waar je normaal een anti-virus programma voor gebruikt.
En zal verder op geen enkele forum op het internet een uitleg gaan geven hoe je een pc van iemand kraakt.
Omdat het inbreken op een computer van iemand strafbaar is.
En iemand gaan uitleggen op een forum hoe je zoiets doet heel erg dom is.

En tot slot om er geen oneindig verhaal en daarbij komen er zowiezo steeds nieuwe technieken erbij.
En het is ook nog zo dat eerst de bedreiging bekent moet zijn voordat je pas aan de beveiliging kan gaan werken zoals een betere firewall of anti-virus en je software up-to -date met name windows zelf is nog de belangrijkste.
Een trojan horse als de sub 7 werd altijd RAT genoemt zodat je weet zijn doel is ,tegenwoordig zijn er een heleboel RAT die gewoon als legale en normale software beschikbaar is.
RAT is de afkorting van Remote Administration Tool gebruik google maar eens en zoek naar remote administration software.

Ik hoop dat het zo genoeg is voor je en ik begon met de modem omdat het als je het met name over securety heb het van belang is dat je puntjes wel goed op de i zet.

Greeting

Laatst bewerkt:
Het lijkt me een goed idee om weer on-topic te gaan :)
Ben benieuwd hoe de mappen heten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan