Virus of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verdiqo

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Beste mensen van het helpmij.nl forum. :)

Bij deze wou ik et volgende probleem vertellen en uitleggen tot in de details. Et probleem bij mij is namelijk als volgt:

Sinds ik al enkele jaren windows2000 Pro gebruik, heb ik geen problemen gehad. Maar sinds kort zit ik met een best wel giga probleem. Et probleem is namelijk als volgt, mijn bios is aangetast door een of ander virus!! (denk ik) Naar mijn mening een onbekend virus. De virus zorgt er namelijk voor dat de gegevens van de bios, door een andere gebruiker gewijzigt wordt. Waardoor als resultaat, de computer niet meer werkt zoals die dat origineel deed. Een van de opvallende kenmerken, is dat de cpu elkes keer 100% aanslaat. Met als resultaat dat de computer bevriest, en niks meer doet. Ik heb zelf alle antivirus, antitrojans en antispyware programmas gebruikt, waarvan er geen een was die wat kon ontdekken. Vandaar dat et na mijn mening, een onbekend virus is iets anders kan ik er nie van maken. Ik ben er bijna van overtuigd dat et een virus is. Maar hoe dan ook op de dag van vandaag zit ik er nog mee. Een nieuwe installatie echter, heeft geen baat om de fout uit de computer te halen. En ik weet nu ook nie meer wat ik moet doen. Om alles te herstellen, is et enigste wat mij et logische lijkt dat er een of andere bios reset gedaan wordt. Maar zoals ik al zei op de dag van vandaag, heb ik er nog last van dat de computer niet meer werkt zoals die hoort te werken. Omdat de fout er echter, nog steeds aanwezig is. Sinds ik die fout heb werkt de computer enorm slecht, en ik ben door al mijn eigen kennis heen, en weet niet meer wat ik moet doen. Zou iemand mij kunnen helpen? voor verdere informatie vraag et me maar, en zal zoveel mogelijk informatie verstrekken over et probleem als ik kan.

Alvast bedankt voor et lezen van et bericht en ik hoop dat men mij kan helpen.

Vriendelijke groet Verdiqo.

Een virus kan je BIOS niet aantasten. Hoe heb je dit link kunnen leggen? Waarom ligt het aan je BIOS als je CPU op 100% draait?

ik weet niet of je zin hebt om de hele pc gewoon opnieuw te installeren maar in iedergeval:

1 sla alle belangrijke bestanden op
2 formateer de complete harde schijf
3 installeer windows opnieuw

het virus moet nu weg zijn want het moet toch ergens op de HD worden opgeslagen (toch?)

ik weet niet of je zin hebt om de hele pc gewoon opnieuw te installeren maar in iedergeval:

1 sla alle belangrijke bestanden op
2 formateer de complete harde schijf
3 installeer windows opnieuw

het virus moet nu weg zijn want het moet toch ergens op de HD worden opgeslagen (toch?)

Er zijn wel virussen die zich in het (gebruikers) deel van je BIOS kunnen nestelen maar die zijn erg zeldzaam.
De kans is groter dat het virus (of een deel ervan) zich in de MBR van je harde schijf (Master Boot Sector) bevindt of een deel in als slecht gemarkeerde sectoren. Beide krijg je er met een standaard format niet uit.

Een virus kan je BIOS niet aantasten. Hoe heb je dit link kunnen leggen? Waarom ligt het aan je BIOS als je CPU op 100% draait?

BIOS-virus
De laatste tijd manifesteren zich regelmatig virussen die het BIOS van de pc aantasten. Het virus overschrijft de BIOS-instellingen, waarna het systeem niet meer kan worden opgestart. In principe kunnen alleen moederborden met een flash-BIOS hierdoor worden geïnfecteerd, maar aangezien de meeste moderne moederborden hierover beschikken, wordt de kans op infectie steeds groter.

Tip
Dergelijke moederborden beschikken overigens vrijwel altijd over een jumper om BIOS-flashing in of uit te schakelen. Voor het eventueel upgraden van het BIOS moet flashing echter zijn ingeschakeld.

Bron:VirusAlert

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/

Welk proces laat je processor 100% draaien ?? Kijk daar eerst eens naar.

De settings juist en onjuist

Original settings:

Award modular bios v6.00PG
Award plug and play bios extension v1.0a
Intel 810 AGP set bios for 6wmmc7

Onjuiste settings die erin voorkomen:

cpuid: 0686, patch id:0008 (Nooit eerder in voor kwam)
memory testing 1024+ shared memory (Terwijl et geheugen maar 128 mb is)
Vcore a=1.70 (Nooit eerder in voor kwam)

Dit alles zijn de juiste en originele settings als dat et was zie onderaan
Overige info dat et juiste moet zijn:

Bios type: Award Modular BIOS v6.00PG
Bios ID: 01/16/2001-i810-47B27X-GA6WMMC7C-00
OEM Sign-On: Intel 810 AGPSet BIOS for 6WMMC7
super I\O:Winbond 627F/HF rev 7 found at port 2Eh (Hier ook twijfels over)
Chipset: Intel Whitney 82810 rev 3 (is ook maar de vraag of het het juiste is)
Comp Speed: 766 mhz
Memory: 128 MB

Laatst bewerkt:
Wat probeer je er mee aan te tonen???

dat bij et kopje onjuiste settings daarmee eerst nooit op de com waren geweest en waarvan ik weet dat ze nie kloppen omdat die info er eerst origineel niet op stond en sinds die gegevens erop staan doet de com eigenaardig omdat er ook bij staat 1024 shared memory en dat klopt niet

Reply

Dan zal je de Bios moeten Flashen met een nieuwe versie.

Ik weet wel hoe ik dat moet doen maar er zijn teveel risicos aan verbonden met et flashen van bios van de computer. Is er misschien een andere manier dan et handmatig te flashen van de bios? zo ja dan wil ik graag weten hoe ik dat kan doen zonder aan de hardware te zitten. De computer waar et om gaat is namelijk niet van mij en handmatig de bios flashen zitten risicos aan. En de kennis op hardware bij mij is niet zo best als dat van de software. En durf et risico niet aan i.v.m. dat er iets fout kan gaan.

Reply

Hoi !

Heb je wel alle update's geinstalleerd ?

Het was een bekend probleem.

Zie de vraag van Karine !!!

Staat svchost.exe op 100 % in processen ?

Kijk dan es hier: http://support.microsoft.com/kb/250320

En hier: http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread82.html

Greetz,

Harry.

Hey harry

Wel svchost staat er wel bij mij 2x soms 3x in in de processen. En nu komt een ander probleem namelijk dit, als ik via automatische updates van microsoft de onderdelen wil installeren dan bevriest mijn computer waarbij dan de cpu 100% aanslaan en blijft aanslaan en ik de computer moet reseten. Doe ik het proces opnieuw dan doet die het zelfde

greetz Verdiqo

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/

Hey Wat betreft u oplossing is et echt niks wanneer ik ubberhaubt avg opstart crashed the com al helemaal dus dat is al geen optie voor de rest kan et misschien wel nuttig zijn voor de andere weet dat de computer waarom et gaat een oud beestje is

Greets Verdi

Virus Of Toch Niet??

Ik heb de hele situatie al opgelost maar misschien is dit kopje nog noodzakelijk voor anderen alvast bij voorbaat dank voor jullie advies en berichten die jullie mij toezenden

Vriendelijke Groet Verdiqo

P.S. Als er nog wat is hoor ik et graag hoop dat dit stukje van et kopje van de forum ook nuttig kan zijn voor anderen ik heb et alleen gedaan de fout verholpen mochten er vragen zijn dan hoor ik et wel

Specialiteit: Software
Minder Goede Kant: Hardware

Hoe heb je het opgelost?
Is handig voor mensen die evt. met hetzelfde of soortgelijk probleem zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan