virus- of wormscanners for linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinky

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
bestaan er virus/wormscanners voor linux en is dat nodig?

Vink

Er ijn geloof ik wel linux versies van een aantal virusscanners (AVG o.a.) maar of dat nodig is. Er bestaan niet of nauwelijks virussen voor Linux. Ik denk dat de linux versie van AVG vooral is bedoeld om te voorkomen dat je per ongeluk geïnfecteerde bestanden doorstuurt naar windowsgebruikers.

Er was/waren worm(en) die het hele internet platlegden, de berkeley gurus hadden minstens een dag nodig om het te reparen, weet je nog 1 scherm met assembly code en 1 met C code naast elkar. Dat was jaren geleden.

Mijn vraag is dus : is er kans op wormen op Linux, virussen zijn er niet, dat weet ik.

linux and virusser/firewalls/spammail

op de vraag virus scanner is het anwoord nop, ik gebruik seamonkey boven op @gmail en die zijn beiden goed als spammail en firewall, een virusscanner op @gmail is ook goed.
Maar ik draaii seamonkey, die filtered ook nog virussen uitL inux gebruikt het programma sendmail voor dat. Uitstekend als mailserver dan, zoals Held heeft.

De meeste scanners die op linux draaien/werken, die scannen naar en op windows trojans, virussen en andere soortige rommel. Je komt in het 'wild' nagenoeg geen linux aanverwante rommel tegen, aangezien de structuur van linux zich daar zeer slecht voor leent ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan