virus op computer hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter eus18
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo, Ik heb zo goed als zeker een virus op mijn computer.
Het begon als probleem dat ik geen printer meer kon installeren.
Ik constateer nu dat een aantal icoontjes van programma's veranderd zijn in een microsoft embleem.

Als ik een programma aan klik, maakt niet uit welk start windows media player op.

Kan iemand mij helpen met een oplossing??

Alvast bedankt.

Doe even rechtermuisknop op die file waar dat bij staat en kijk waar die het standaard mee open maakt in eigenschappen.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Als ik op een programma op de taakblak klik met rechtermuisknop heb ik twee opties. De ene is verwijderen van taakbalk de andere is het programma.
Dan krijg ik een overzicht van allerlei zaken onder eigenschappen, zoals Beveiliging, Details, vorige versie, algemeen, snelkoppeling en compatibiliteit.
Waar moet ik kijken en wat moet ik doen???

Heb nog wat verder zitten spitten en heb geconstateerd dat alle bestanden eindigend op exe veranderd zijn door het windopws symbool.
Kan het kwaat om de PC uit te zetten of loop ik dan het risico dat ik dan helemaal niet meer op het systeem.

Graag een reactie.

omdat ik het probleem verwacht met de printer heb ik zitten zoeken naar spoolsv.exe bestanden.
Kom er dan twee tegen die er volgens mij vreemd uitzien.
spoolsv.exe-82410FFF.pf en de andere spoolsv.exe-D1F6B8B6.pf.

Kan dit de / een oorzaak zijn?

Ook het systeem naar een eerder punt herstellen gaat niet.

@ Eus,

Probeer eens of je Malware Bytes los kunt laten op je systeem, mocht dit niet lukken probeer Combofix eens...

gr,

Remy

Als dat van @Remy niet lukt. Download dan TRK (dit mag je alleen thuis gebruiken voor privé doeleinden) daarmee kan je virusscannen buiten windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan