Virus op extrerne HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hallo,
Zit met volgend probleem, heb een externe harde schijf van merk WD(My pasport). Ik stak hem in en zag 1 mapje System Volume Information deze ik nog nooit gezien had ook gaf mijn virusscanner een melding dat er een trojaans paard van de schijf met succes verwijderd werd.
Als ik dat mapje open krijg ik het volgende mapje(_restore{3C53DBAB-30C6-4227-8B94-BC52A846CCC5}) met stuk of 9 mapjes met naam RP769,RP770,RP792,RP794...

Wat wel bijzonder is dat ik nog een naam wist van een map op de harde schijf en als ik die in mijn zoekbalk(windows start..) intik dat die map wel opende. Iemand een oplossing hiervoor?

Ben je zeker alles kwijt, maar dit ter info. :o

Je kunt deze wel gewoon aansluiten. Een of andere vervelende besmetting kun je pas krijgen als je een besmet uitvoerbaar bestand

Zoals .exe, .cmd, .bat, en nog meer van dat soort (.) (puntjes) van de HD laat uitvoeren. Gewoon er naar kijken kan geen besmetting overbrengen.

Dus niets installeren op dat ding.

Mijn bestanden heb ik nog want er is 200gb gebruikt zoals normaal. En als ik via zoeken een bestand intik kan ik men mapjes zien. Maar normaal is dit niet en ik ken ook niet alle bestanden en mappen die erin staan.

Als je ze via de zoekbalk kunt vinden dan betekent dat dat de bestanden verborgen zijn. Even de optie "verborgen bestanden tonen" in de verkenner instellingen zou de bestanden weer moeten terug toveren.

Nee had ik al gedaan, en dat mapje dat ik nu zie stond er vroeger niet. Volgens mij moet ik hem herstellen naar een vroeger punt aangezien ik in al die rp mapjes restorepoint bestanden zie staan

als je het adres van je hdd in je adresbalk ingeeft zie je dan ook alle mappen terug

Die herstelpunten hebben op een externe harde schijf geen waarde, want systeemherstel werkt alleen zinvol op de schijf waar Windows staat. Dus schakel systeemherstel uit op alle schijven behalve de schijf waar Windows op staat:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel -> klik per stuk de schijfletters aan die niet de Windows schijf zijn en kies Instellingen. Vink aan: Systeemherstel op deze schijf uitschakelen en druk op Ok. Geef Ja op de vraag of alle herstelpunten verwijderd mogen worden. Doe dit dus voor alle schijfletters die niet bij Windows horen. Druk daarna op OK.
[Indien Vista of Windows 7, dan zul je eerst "Windows systeemherstel laten beheren" (o.i.d.) moeten uitschakelen en daarna kun je wel per schijfletter aanpassingen doen.]

M.b.t. je vraag over verdwenen/verborgen mappen op de WD-schijf:
Ik vermoed dat het virus de mappen verborgen heeft. Doe het volgende (ik ga hier even ervan uit dat X: de WD schijfletter is, vervangen door de schijfletter zoals die bij jou geldt voor de WD):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
attrib -r -s -h X:\*.* /d
Kijk of daarmee in ieder geval de mappen in de hoofdmap van je WD weer in beeld komen. Is dat het geval, maar submappen zijn nog verborgen, dan:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
attrib -r -s -h X:\*.* /d /s

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb windows 7 ja en als ik sysdm intip zie ik geen tab systeemherstel...

Ook dat dingetje met de cmd werkte niet.

Dit zie ik dus, waar normaal een stuk of 8 mapjes stonden en nu ineens niks. Ik heb er een week geleden nog een 30 tal gig op gezet dus ik denk dat daar ergens iets geinfecteerd bij zat.

1zlukx2.jpg

Laatst bewerkt:
kan je ze niet op je pc zetten en dan je hdd formatteren je bestanden scannen en terug zetten

Update:
Het probleem ligt dus niet aan mijn Harde schijf. Stak een USB stick in, mc afee scant en kreeg 3x een melding van een trojaans paard(artemis)
Doet die ook elke keer bij mijn HDD. Nu goed mcafee zegt dat alles in orde is dus ik open mijn map en ik zie exact hetzelfde, alleen losse bestanden kreeg ik te zien en geen mapjes. Ook nog een andere USB stick gebruikt waar dit ook hetzelfde was.

Nu heb ik 1 van mijn sticks geformateerd(stond toch niet veel op) en stak ik hem terug in en weer van hetzelfde. Iemand die meer weet?

Misschien een mod die de titel kan aanpassen of kan ik dat zelf op dit forum?

heb je al is je temporary internet files verwijderd en of je system restore volume ook leeggemaakt, kan zijn dat daar die infecties nog zitten?

Lijkt me dat je eens moet gaan proberen je harde schijf én je memory-stick(s) te laten scannen met een live-cd met anti-virus erop, nu McAfee er niet uitkomt.
Kijk even hier voor zo'n rescuedisk. Instructies hoe te branden staan erbij en hoe je de pc vanaf die gebrande cd kunt laten opstarten ook.

Hopelijk kan deze live-cd er wél wat aan doen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan