Virus op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.Nicolai

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Ik heb een virus op mijn computer.
De naam van het virus pup.bprotector.
Is hier een gratis removaltool voor of moet ik dit handmatig verwijderen en kunnen jullie advies
geven hoe ik dat dan moet doen?

Bvd A. Nicolai.

Aan te raden is om 1 av-product te hebben dat permanent alles controleert wat er in en uit gaat (bijv een product als AVG free of AVAST free), maar daarnaast nog twee andere AV-producten die eens per week een scan uitvoeren (bijv. MalwareBytes en Emsisoft, beide gratis producten).
Hier vindt u de nodige informatie: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm met links naar de verschillende AV-producten + een handleiding voor wekelijks onderhoud.

Mijn advies: begin met AVAST free te downloaden en installeren en doe dan een volledige scan met PUP-check ingeschakeld.

Bij een virus vind ik zelf altijd formatteren en herinstalleren. het kan veel werk zijn, maar het is de enige manier om echt zeker te zijn dat het virus weg is.

Niet alles is een virus

Opmerking:Vista of Windows 7 ? >> Alle tools steeds uitvoeren als admin.
Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad

Start AdwCleaner en klik Delete

Ok, goede gewoonte is om als het toch een virus-probleem niet oplost, om het Systeemherstel op alle stations even uit te zetten & dan te herstarten, alvorens de Anti-Virus de computer te laten opschonen.
Vanuit daar komen virae vaak terug...

Nadat de computer weer echt 100% schoon & gerepareerd is, kan je na een extra herstart het Systeemherstel weer aanzetten

Het is een beetje mosterd na de maaltijd :-) maar toch even dit advies: eens per week een system-kopie maken en daar dan steeds de 5 laatste versies (dus van 5 weken) bewaren. Ik doe dat al zo lang ik een Pc gebruik (jaartje of 20 denk ik) en heb daar meerdere keren groot plezier van gehad.
Pas nog twee weken geleden, toen ik wat aan het testen was met een nieuw softwaretooltje en en daarna mijn netwerkverbinding met geen mogelijkheid meer aan te krijgen was.
Gewoon kopie van de week terug er op gezet (15 minuten werk) en alles liep weer perfect. ik gebruik daar de gratis versie voor van Easeuse Todo backup.

De reden om 5 weken te bewaren is omdat het soms even duurt voordat je door hebt dat er een ernstige virusbesmetting is die wellicht al een paar weken zijn desastreuze werk aan het doen is.

@A.Nicolai Dubbel posten is niet toegestaan vandaar twee topics samengevoegd.

Avast heeft zijn werk weer goed gedaan..... prima zo! :thumb:

Hallo,

Het is opgelost. ADWcleaner heeft het klusje geklaard.
Iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan