Virus op USB, mappen zijn .scr en niet te openen. Foto's weg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lauu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Hallo allen,

Momenteel ben ik op reis in Zuid-Oost Azie. Hier maak ik natuurlijk veel foto's en naast op mijn SD kaart backup ik die ook naar een USB stick. Helaas is het daar mis gegaan door een virus... Ik had mappen met foto's en die mappen zijn nu omgezet in .scr bestanden en deze kan ik niet openen. Ook krijg ik allerlei meldingen die hier niet leesbaar zijn, op een andere computer las ik eens Trojan Horse dus wellicht die. Die meldingen krijg ik helaas ook als ik mijn SD kaart erin doe, dus ik kan de foto's ook niet opnieuw backuppen op een schoon stickje.

Maar het belangrijkste: Kan ik mijn foto's nog redden? Ze staan dus nog allemaal op mijn (besmette) SD kaart, op mijn camera kan ik ze nog gewoon zien. Op mijn stick stonden ze ook nog (zie printscreen) gisteren, maar net waren de twee belangrijkste mappen alweer weg (gelukkig heb ik fotos van anderen al via dropbox naar huis gestuurd, maar mijn eigen foto's nou net niet want die had ik toch 2 keer...).

Hopelijk weet iemand iets want het zijn 1800 foto's en zeeeeer belangrijk! Momenteel zit ik in Laos bij volgens mij betrouwbare computers, over een paar dagen kan dit weer prima anders zijn.

Alvast super bedankt, alle hulp is welkom. Helaas zijn sommige dingen hier dus wel in het Laotiaans en onleesbaar...probleem.JPG

klik op alt in de verkenner, klik dan op mapopties, en uncheck verberg bekende bestands extensies, haal vervolgens .scr weg en klik op Ja, wat gebeurt er nu?

het is trouwens wel %&* dat je de foto's kwijt bent, maarja jij kan er niks aan doen

klik op alt in de verkenner, klik dan op mapopties, en uncheck verberg bekende bestands extensies, haal vervolgens .scr weg en klik op Ja, wat gebeurt er nu?

het is trouwens wel %&* dat je de foto's kwijt bent, maarja jij kan er niks aan doen

Dan krijg ik dit:
http://i45.tinypic.com/9rq4aa.jpg

Hopelijk is het een goed teken dat die dus al bestaat??

Het is wel zo dat er inmiddels al twee andere mappen verdwenen zijn die eigenlijk juist belangrijk waren. Die foto's Irene en Lisanne heb ik allemaal via dropbox thuis al, alleen mijn eigen foto's die in die twee andere mappen stonden nou juist net niet. En sowieso een deel van wat op de SD kaart staat had ik nog niet gebackupt...

Ik zou even naar een Computer winkel gaan, vaak hebben ze daar extra trucjes om USB's enzo te back-uppen schoonmaken en gewoon repareren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan