Virus "Please wait while the connection is being established"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hi allemaal,
Gisteravond zat ik op mijn PC op internet en toen oppeens was de helft van mijn scherm wit met daarin: "Please wait while the connection is beeing established". Ik zat vandaag dus naar een oplossing te zoeken, en toen ik mijn PC in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden probeerde op te starten, kreeg ik een ander virus. Er stond Buma Stemra en dat ik beschuldigd werd van illegaal muziek downloaden. Ik heb het internet dus ook al afgezocht, alleen waren de forums nogal onduidelijk (vond ik :p). Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik heb iig Kaspersky Rescue Disk 10 op mn PC aanstaan...
Alvast bedankt,
Timo

Laat als eerste eens je virusscanner een uitgebreide scan doen, scan daarbij ook naar rootkits. Als het probleem dan niet is verholpen, download dan MBAM en laat die scannen. Zelf heb ik ook nog een aantal programmaatjes die ook virussen e.d. opsporen en verwijderen, die zal ik vanavond (als je virusscanner en MBAM niets hebben uitgehaald) wel uploaden.
Levert dat niets op, dan zal je Hijack this moeten laten lopen.

Er staat dat er dan h6s5ruij653.exe moet zijn, maar die heb ik niet. De enige .exe bestand die daar staat is dickemoepse.exe ofzo... Moet ik die dan verwijderen?

ik zou hem eerst kopieren naar een usb stick (eentje waar verder geen data op staat, je mag de usb stick ook niet in een andere computer steken!) en daarna verwijderen en daarna kijken of het weg is, als het niet weg is of je computer doet niet meer wat ie doet moet je hem terug zetten, als het nu weg is kan je hem van de usb stick verwijderen

Goeie, eenpersoon, ik ga het proberen. Virusscan deed niks, helaas...

Ik heb dus dat dickemoepse.exe verwijderd. Ik weet niet of het werkt, omdat ik nog met de andere virus zit. Nu wil ik met Kaspersky Rescue Disk 10 dat windowsunlocker doen... Verlies is dan mijn files?

Ik heb het gedaan, hij is nu aan het updaten. Hopen dat het werkt :rolleyes:

Het is gelukt :D Maar helaas heeft het wel veel schade aangericht, want ik kan Taakbeheer niet meer starten, want dan staat er: Taakbeheer is door de systeembeheerder uitgeschakeld. Ook zijn al mijn snelkoppelingen weg en kan ik er geen meer maken. En ik kan niet meer dat ene als je je muisknop ingedrukt houd en dan versleept dat je dan zo'n blauw vakje krijgt. Maar er is ook iets heel engs: Toen ik naar school was, werd mijn moeder gebeld door iemand die heel gebrekkig Engels sprak. Hij vroeg of ik thuis was. Hij zei dat hij van Windows was (ik denk eigenlijk dat ze dan Microsoft moeten zeggen) en dat hij bericht had gekregen dat mijn PC een heel erg virus heeft opgelopen en dat mijn PC binnenkort helemaal zou gaan crashen. Hij zei dat hij om 6 uur zou terugbellen. Hij sprak met een soort van Indiaans accent... Het leek alsof hij bij een callcenter zat met allemaal telefoongeluiden en stemmen enz. Hebben jullie hier wat meer informatie over? Ik denk dat het van dat Buma Stemra virus is, omdat die andere volgens mij Duits was. Weten jullie ook hoe ik Taakbeheer weer kan aanzetten, dat vind ik namelijk wel erg belangrijk...

Klink niet goed, heb je het tel nr? Dan zou ik naar de politie stappen en misschien is windows opnieuw installeren ook geen slecht idee

Ik heb het telefoonnummer niet... Is er echt geen andere manier dan windows opnieuw installeren? Want als alles naar windows.old gaat, zijn heel veel bestanden enz beschadigd... Ik heb het namelijk al eens eerder gedaan.

Je kunt je bestanden ook beter op usb stick(s) een externe harde schijf of een andere computer zetten maar als ze daarover bellen en dat je al die dingen hebt die niet werken en je weet niet zeker of alles weg is zou ik een schone windows installatie doen

Misschien heb ik nog wel een externe harde schijf... Ik zal wel kijken.

Ik zit nu dus erover na te denken om een systeemherstel te doen van maandag (het eerste virus, please wait while blablabla, kwam op woensdagavond) en dan gelijk daarna met kaspersky een scan te doen om te kijken of er dan nog virussen zijn. is dit een goed idee?

Ik heb het nog niet gedaan omdat mijn vader dus zei dat er iets van een scan was die keek of je alle files had. Als er een file ontbreekt, moet je de installatiecd erin doen... Weet iemand hoe je dat moet doen? En die ene man van India ofzoiets had om 6 uur teruggebeld maar mijn vader was toen nog steeds niet thuis. Hij zei dat hij om half 7 weer terug zou bellen maar dat heeft hij dus niet gedaan :confused:

Het betreft hier een Ransom virus, de bedoeling was om je hele compputer voor jou onbereikbaar te maken. daarna jou te bellen met een ontzettend goede oplossing waar je dan wel een x bedrag voor moet neertellen. Àangezien je machine besmet is kun je het best gewoon opnieuw installeren.

ik zou toch een herinstallatie doen, je weet niet wat ze nog meer op je computer hebben gezet, misschien hebben ze er wel een keylogger opgezet en hebben ze al je wachtwoorden

Ik weet nu dus hoe ik die scan moet doen, en taakbeheer doet het al weer :P Ik ben nu nog bezig met snelkoppelingen. Heeft iemand hier een oplossing voor dat NIET opnieuw installeren is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan