Virus / popups antivirus 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Op mijn PC (met Windows Vista) krijg ik sinds kort popup meldingen van system security om mijn computer te scannen, gevolgd door aanbiedingen die mij een betaald antivirus pakket willen laten kopen. Internet Explorer openen gaat niet meer, en ik krijg steeds meldingen dat wmiprvse.exe en wuauclt.exe besmet zijn. De popup vensters die ik wegklik, verschijnen steeds weer opnieuw. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om dit (ogenschijnlijke) virus te verwijderen?

heb je een virusscan? zo nee download er een en zet die op een usb stick of cd en installeer die, ik kan je avg aanraden er is een gratis versie van hun, maar er zijn ook andere manieren voor de volle versie dan kopen :D

Trezor, dank voor je snelle reactie. Er zit een virusscanner op, maar ook die krijg ik niet meer opgestart. De popups verhinderen ieder normaal gebruik van programma's....

Ik heb MBAM geïnstalleerd en gedraaid, zie bijgaand logfile en screenshot voor het resultaat. De popups zijn weg, maar ik kan nog steeds geen websites openen in mijn browser, terwijl ik wel een internetverbinding zie....

In Google Chrome krijg ik de melding: "Fout 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): Onbekende fout

In in Internet Explorer een melding: "De geconfigureerde proxyserver antwoordt niet"

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk of het gebruik van een proxyserver is aangevinkt:

In internet explorer: Extra, internet opties, tabblad verbindingen, LAN instellingen. Als er een vinkje staat bij Proxy server deze verwijderen en op OK klikken.

Daarna weer proberen.

Vinkje uitzetten heeft gelopen, zowel voor IE als voor Chrome! Dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan