virus problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik zoek op internet de virusscan van norton om mijn systeem te controleren, wie waar deze staat.

Je kan eens kijken in Rapporten (rechtsklik op het Norton-pictgram) > Activiteitenlogboek en klik op Rapport weergeven, aldaar kan je een en ander bekijken. Kan zijn dat Norton aangeeft de uitbraakpging te hebben gestopt of op z'n minst wat er aan de hand was/is.

Hai Gezina,

Wat bedoel je precies met uitbraak van Norton?

:o Foutje...ik bedoelde uitbraakwaarschuwing, solly. :) Als iets gevonden qua logboek?

De uitbraakwaarschuwing is waarschijnlijk door emul gekomen, ik heb weer norton security 2005 voor de tweede maal geinstalleerd, dat gaat nu wel goed, maar nu moet ik weer proberen om emule weer te installeren, kijken of dat wal goed gaat.

Je kan alsnog in Rapporten/Logboek weergeven de exacte waarschuwing vinden maar het is kennelijk weer in orde. :) Blijft altijd riskant die p2p-dingen, ik moet er iig niks van hebben, sukses.

Heb Norton security 2005 opnieuw geinstalleerd. Daarna Emule weer aangetoetst en moest toen voor Norton een bevestiging 2005 geven, kreeg meteen die uitbraak problemen weer. Dus volgens mij ligt het dan aan dat programma van Emule. Is dit op te lossen? Norton heeft er dus problemen mee dan staan de poorten niet goed. Wat ik zo uit de log kon bekijken.

Hopelijk heeft iemand anders een antwoord want ik weet niets van p2p-programma's. Als ik de firewall configureer, dit weekend nog na een herinstall van de NIS (2004), doe ik dat middels een programma-controle en geef toestemming of blokkeer een toepassing. Misschien moet je een ander p2p-programma kiezen maar nogmaals, ik weet hier niets van. Je kan eventueel nog een poortscan doen: http://grc.com/default.htm en klik op ShieldsUp!

Bedankt voor het mee denken. Is er iemand die hier wel ervaring mee heeft.Ik heb Windows XP met SP2 En Norton Security 2005 en Emule die ik er op heb staan.

Het probleem is opgelost, ik twee keer Norton security 2005 opnieuw geinstalleerd en het probleem was toen op een of andere manier verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan