virus rechts onder niews filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimamin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2014
hallo

ik had iets gedownload en nu is er een virus op mijn computer
er komt steeds rechts onder een schermpje me reclamen en soms filmpjes hoe haal ik dit we niet aleen op internet overal is dat
en soms word er een nieuwe tablat geopend met reclamen of rare sites
Snapshot_2.jpgSnapshot_1.jpg

Dat hoeft geen virus te zijn maar is een ongewenst browser helper object.

Kijk eerst bij de invoegtoepassingen van de browser, bijvoorbeeld: add-ons of extensies genoemd bij Firefox.

Als je daar geen ongewenst geïnstalleerde programmaatjes vindt, download dan AutoRuns van Sysinternals en laat het een lijst maken van alles wat opstart op de computer. In de categorie van de browser zie je nu waarschijnlijk het slechte programma wel staan.

Een scan uitvoeren voor malware is ook een goed idee, niet alleen kan het (bijvoorbeeld MBAM) de malware vinden en uitschakelen maar het ongeluk komt niet altijd alleen, dus zouden er best ook dingen op de computer kunnen staan die zoekopdrachten omleiden, toetsaanslagen vastleggen, accounts overnemen, drivers zoeken of iets dergelijks. Bekijk de lijst van opgestarte programma's die AutoRuns je geeft dan ook kritisch van begin tot einde. Zoek onbekende namen van bestanden op met Google, bij de eerste resultaten staat meestal al de vraag of iets schadelijke software is. Dit neemt wel even een uurtje van je tijd maar "beter safe dan sorry." Succes

Onderwerp verplaatst van hardware naar spyware

ik heb het al opgelost maar toch bedankt maar er komt nog steeds een site die zomaar opstart

Is het de steeds eerste pagina, dus de startpagina, dan kan je dat weer moeten wijzigen bij de instellingen van de browser. Veranderen van de startpagina komt veel voor. Anders start er nog steeds een ongewenste toepassing op, tenzij het is na bezoek aan een bepaalde website want daar doe je niets tegen, behalve het opnemen van dat internetadres in het Hosts bestand. Adressen kunnen hier door de computer worden omgeleid naar "niets." Je moet echter niet aan symptoombestrijding doen, ik denk dat AutoRuns iedere gebruikte toepassing wel vinden kan maar kan niet spreken voor gebruik van iedere browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan