virus scanner/beveiliging en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
beste mensen,

ik had iets raars van advanced system ..... op mijn laptop dat steeds zeier zijn meldingen en opschonen, etc.
ik heb dit verwijderd alleen nu zat ik eens naar d ebeveiliging van mijn laptop te kijken.
Ik zag als firewallstond erdezecomputer wordt beveiligd door windows firewall etc.
is ditvoldoende.

tevens had ik ooit iets van anti spyware enmallware of zoiets erop. Nu heb ik volgens mij geen virusscanner.
iemand tips hoe ik dit simpel erop kan zetten en een tip voor eentje.

bedankt!!

Windows Firewall is een goede firewall en voldoende voor de doorsnee gebruiker.

Een gratis virusscanner die het systeem niet belast met scans is Avast. De Home Editie is gratis. Hierbij zit, ongeacht de extra te kopen internetbeveiliging ook een eenvoudige en niet te missen bescherming tegen bedreigingen op webpagina's.

Via de browser kan je verschillende add-ons installeren zoals NoScript en Adblock Plus of iets voor betere privacy. Hier is de meeste malware te verwachten. Firefox schijnt een betere browser te zijn dan Explorer.

Wil je meer doen, overweeg dan beveiliging tegen het veranderen van de "system internals" en het starten van onbekende programma's. Ik gebruik daarvoor CounterSpy shareware versie 2. De instelling op Paranoid. Dit programma moet je dan wel zoeken want het is vervangen door Vipre. Alleen versie 2 kan je acties doen vertrouwen. Bij iedere actie op de achtergrond krijg je in principe een notificatie.

Verder zijn er nog programma's die de computer kunnen terugzetten naar de beginwaarden elke keer bij het opstarten. Het is mij niet gelukt om een virus de computer onbruikbaar te laten maken en zelfs ook maar iets te veranderen. De bekendsten zijn: Rollback Rx Pro en SKANIX ILLUSION. Zoiets beschermt je niet tijdens een sessie, gebruik daarnaast dus bijvoorbeeld Superantispyware, maar verder zou het wel eens het veiligste en simpelste kunnen zijn. Deze programma's houden iedere verandering bij, zodat er geen groot herstelbestand hoeft te zijn en het terugzetten nauwelijks tijd vergt. Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan