Virus securty shield, opstarten veilige modus lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurk06

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Hallo,
Ik heb sinds vandaag last van het virus security shield op mijn computer.
Ik las dat je door in de veilige modus te gaan mbam kon downloaden en dit het probleem kon verhelpen.
Alleen ik kom dus niet in de veilige modus. Met opstarten en F8 lukt het niet en via start -> msconfig openen lukt niet wat dit blokkeert security shield. Heb ook een een keer stekker eruit getrokken, bij het opnieuw opstarten kom je zo in een menu waar je in veilige modus zou kunnen opstarten maar ik kan dit dus niet selecteren en na 20 sec start die in normale modus op.
Kan iemand mij helpen?

Gr Jurre

Hoi, & Welkom op helpmij.nl

Volg deze instructies die hieronder staan vermeld a.u.b.

*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.
--------------------------------------------------------------------

Download de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Laatst bewerkt:
Biosvolgorde moet wel zo ingesteld zijn dat cdrom als 1e opstartitem ingesteld st.

Je moet met een brandprogramma wel de cd als iso branden en niet het bestand als data op een cdbranden!

zoefff ik heb jou programma gedownload en gebrand, maar wanneer ik de computer opstart gebeurt er niks.

Citaat:

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan