virus Stoned Dinamo

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Mijn zus heeft een virus met de naam stoned dinamo op haar pc.
Ze kreeg eerst het verzoek om de scanner uit te zetten en voldeed daaraan. Iemand heeft toen de virusscanner gedeleet. Wanneer ik nu de (Norton)virusscanner wil installeren komt de melding dat er een geheugenresistant virus aanwezig is en dat ik van de cd moet opstarten, maar dat gelukt niet. Wat nu???

grtz.,

henk

Laatst bewerkt:
Bericht van Housecall.nl:
"Virus Stoned Dinamo in memory is found scan stops"
not clearable.

grtz

Henk

Symantec geeft een lijst op het scherm van te verwijderen virussen, maar daar staat dit virus niet bij.

henk

Ik zou ze toch maar verwijderen. Wellicht bekend onder een andere naam inmiddels.

Raymond, er is een mistverstand ontstaan m.b.t. het lijstje removables van symantec. Ik bedoelde dat er op de site van symantec een lijstje staat van de virussen die je on line met hun prog kan verwijderen. Niet dat symantec die virussen op mijn schijf had ontdekt.

Inmiddels heb ik oo AVG geprobeert. Dit programma ontdekt ook een virus in de bootsector, maar je kunt kiezen tussen stoppen en uitloggen en doorgaan op eigen risico. Ook dit programma verwijdert niet de virus.

De pc van mijn zus is een laptop Toshiba SP 4310. met w98SE er op.

Ik heb geen flauw idee hoe je in de bios kan komen. F2 werkt niet. del ook niet.

Daarom kan ik niet opstarten op de CD van symantec., als ik al zou weten of dat mogelijk is.

Kun je me wat verder helpen??

grtz.,

henk

Okay dan snap ik het. Maar als je nou een scan via Symantec online doet? Symantec geeft aan dat het een eenvoudig te verwijderen virus zou zijn dus ik neem aan dat Symantec hem dan wel verwijderd!!!

Scan dus hier even:

http://security.symantec.com/sscv6/...id=nl&venid=sym

En wat betreft je BIOS, daar zou je even een nieuw topic over kunnen openen. Nieuwe vraag stellen dus !!
Ik zal nog even verder zoeken voor je.

Mocht nou niks lukken dan zou je F Prot een DOS scanner kunnen proberen. Zelf gen ervaring mee maar schijnt erg goed te zijn voor bootsector virussen.

Hier staat info en is hij gratis te downloaden;

http://www.f-prot.com/products/home_use/dos/

Er zijn vele online scans trouwens.
Mac Affee
Bitdefender
Panda

Probeer ze eens!!

Raymond het is gelukt. Hartelijk dank.
Ik heb de doas versie van F-Prot gedownload en pkunzip. Beiden in dos gezet en na het unzippen gescanned met de F-Prot. Leuk en handig proggie.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

grtz.,

henk:thumb: :thumb:

Hoi,

Nou fantastisch. Ik had er eigenlijk ook wel gelijk op kunnen komen maar soms werken mijn hersentjes op halve kracht:p
Fijn dat het weer achter de rug is:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan