virus toch doorgelaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
hoe is mogelijk dat norton anti vrus die up-to date is
wel virussen doorlaat en na weekelijkse scan de virus ondekt
hij staat altijd aan nogthans
is geen tijd voor iets anders te proberen die wel werkt

wat raden jullie mij aan

Als een virus net nieuw is kan het voorkomen dat hij nog niet in je virusdefinities zit op het moment dat je het ontvangt. Dat is ook precies de reden dat je regelmatig een scan van je hele pc moet doen.

mijn laaste virusdefinities was van 26/12/2003
ik heb gelijk de indruk dat norton toch zo goed niet meer is of vroeger

hij toch in de lijst en is toch doorgegaan

Norton liet bij mij ook een backdoor lopen die Symantec online met een scan wel ontdekte.
De scanner kan ook corrupt gemaakt worden. Idem je anti trojan scanner, Ad-aware en Search and Destroy.

kaspersky komt er ook goed uit
heb er eigelijk ook niet veel van gehoord,

Ik heb een trial van AVG er naast lopen. Ook nu weer vond AVG 3 keers iets waarop Norton niet reageerde, de laatste was een soort momma worm of zo in mijn restoremappen. 't Geeft te denken.

zou ik meerdere virusscanners op 1 systeem zetten
of doet dat meer kwaad dan goed

Twee virusscanners op één systeem is niet handig. Die werken elkaar tegen.

Geldt dat niet voor Firewalls?
In ieder geval........als Norton zo door gaat blijft AVG alleen over.

Geplaatst door Elisa
Geldt dat niet voor Firewalls?
In ieder geval........als Norton zo door gaat blijft AVG alleen over.

Twee virusscanners op één systeem kunnen elkaars functionaliteit belemmeren, zodat je met twee virusscanners weleens minder veilig zou kunnen zijn dan met één. Ze kunnen ook elkaars virusdefinities voor echte virussen aanzien. Twee virusscanners tegelijk draaien is dus niet raadzaam.

Ik heb zelf een klein poosje AVG gebruikt, maar merkte al gauw dat die vaak lang niet zo snel met updates komt als Norton en bovendien nogal eens vals alarm geeft. Heb nu NAV 2004 en ben dik tevreden.

Dan laat ik in dit geval mooi Norton schieten.
Heeft me (zonder een andere er bij) zo vaak in de steek gelaten de laatste tijd dat ik juist daardoor AVG er bij nam voor de zekerheid. Tsja, waar ben je dan mee bezig.
Dat van die updates klopt wat verschijnen betreft maar wat zegt dit dan nog. Je ziet die duikboot naar boven komen en denkt: mooie zo, lekker weer bij.
Ben jij daar van overtuigd? Wie weet veranderd alleen de datum bijgewerkt wel.
Sorry dat ik een beetje cynisch ben. :cool:

Ik ben nergens eigenlijk echt fan van :D maar je kan zelf nagaan wat Norton precies update middels de viruslijst in de software zelf en dat te vergelijken met de laatste threats op http://www.sarc.com/ en anders sites zoals http://www.virusalert.nl/. Bovendien is het heel wisselend welke AV nu het eerst is met de nieuwste virus-definities. Daar is geen peil op trekken. Wel kan je bij Symantec de aller-verste downen, zie deze thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111563 Verder ben ik van mening dat 2 AV's op de pc 'false positive's' kan opleveren en ben je inderdaad zoals Buffy al meldt niet goed beschermd. Bovendien wordt zulks ook al afgeraden door de Helpmij-experts en op tig beveiligings-sites. Kies wat je het beste bevalt en kick die andere er af. In deze thread staan nog wat meningen van anderen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=136502 en in deze thread kan men zich opgeven voor NOD32: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=139350&highlight=NOD32 Daar denk ik zelf ook aan maar mijn Norton-abo loopt pas van de zomer af, ook eerst ff sparen. :D

Maar zoals je zei: Je bent aan Norton gewend. Het is een duidelijk programma. Op het moment gebruik ik Zone Labs als firewall maar geef mij de duidelijkheid van Norton maar. Ook de trial virusscanner van AVG vind is niet zo duidelijk als Norton.
Nou, ik smokkel nog even met 2 en daarna moet ik een keuze maken. Volgens mij is AVG free.
Wat er ook op mijn pc binnenkomt.........het is ten eerste mijn eigen schuld :D

En dat laatste is helemaal waar! Bovendien laat elke AV wel eens een steek vallen, niks is 100% gegarandeerd. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar ZA maar had de NIS al in huis, vandaar. Bovendien vraag ik mij of de AV's wel zijn bestand tegen het als meer downen via P2P-progjes, soms is dat vragen om moeilijkheden. Ben wel eens benieuwd als iemand om hulp schreeuwt qua virus e.d. hoe dat op de pc is gekomen, maar in de regel wordt dat niet gemeld. ;)

Gezina, om je nieuwsgierigheid te bedwingen. NAV heeft bij mij diverse keren een virus gemeld bij gebruik van Kazaa. Je blijft natuurlijk risico's nemen met p2p programma's. Maar een AV helpt in ieder geval.

Ah Wim, gelukkig dat Norton dus wel in actie kwam maar voor mij is dat 1 van de redenen (naast desinteresse) om geen P2P-progjes (ook geen MSN e.d. trouwens) te gebruiken. Ik zie er teveel ellende van!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan