virus, trojan...???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dree63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Berichten
4
Hi,

Sinds gister kan ik geen enkel programma direct meer opstarten via het bureaublad. Ik krijg de melding "met welk programma wilt u opstarten". Word etc. zijn dan nog wel op te starten, maar outlook niet en ook Systeemherstel wil niet meer opstarten. Verder kan ik Norman Virusscanner niet meer te starten. IK heb nu via het net al een virusscanner + trojanscanner losgelaten en alles verwijderd of in quarantaine laten plaatsen, zonder resultaat.
Ik heb nu een bureaublad vol met NPTXT_2003 + datum(?). Dit kan niet goed zijn :confused:
Wie kan mij helpen? Ik ben niet zo handig dat ik hier zelf mee aan de slag durf.

Dank!!!
grt,
Dree
 
Jouw pc heeft een heftige spywareinfectie te pakken. Plaats een Hijack This Log (eerst even registreren, gratis) op het Nucia-forum (dus niet hier) en dan alleen het Log plaatsen, niet zelf gaan fixen, veel bestanden zijn gewoon nodig. Experts aldaar zullen je verder adviseren wat te doen mocht er iets worden gevonden.

• Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

• Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

• Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

• Vermeld daar ook je probleem erbij.

Bron @ Gezina
 
probleem verholpen

Hi Bandit,

Hartelijk dank voor het verwijzen naar Nucia. Ik ben er uitstekend geholpen en de problemen zijn inmiddels opgelost. Errrrug blij :D !!!

Veel succes verder,

groetjes,
Dree
 
ikzelf heb ook een probleem hier van dergelijke aard. Indien er op een icoontje wordt geklikt geeft het systeem de melding dat er geen koppeling is naar het programma. Als ik dan met de rechtermuisknop rechts klik en vervolgens 'uitvoeren als' aanklik en daarna het vinkje bij huidige gebruiker 'mijn computer en gegevens..... ' uitvink, kan het programma wel worden geopend. Althans bij de meesten. Dit probleem heeft ook al 2 maanden geleden plaatsgevonden. Ik heb toen maar een nieuwe installatie gedaan waar ik nu ff geen zin in heb.

Ik hoop dat jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
 
alfa156 zei:
ikzelf heb ook een probleem hier van dergelijke aard. Indien er op een icoontje wordt geklikt geeft het systeem de melding dat er geen koppeling is naar het programma. Als ik dan met de rechtermuisknop rechts klik en vervolgens 'uitvoeren als' aanklik en daarna het vinkje bij huidige gebruiker 'mijn computer en gegevens..... ' uitvink, kan het programma wel worden geopend. Althans bij de meesten. Dit probleem heeft ook al 2 maanden geleden plaatsgevonden. Ik heb toen maar een nieuwe installatie gedaan waar ik nu ff geen zin in heb.

Ik hoop dat jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.

Beter zelf de vraag apart stellen , in een eigen topic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan