Virus vermomt zich als browserupdate !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Virus vermomt zich als browserupdate !

Uitgegeven: 30 maart 2007 17:52
AMSTERDAM - Een virus dat zich per e-mail verspreidt, doet zich voor als een nieuwe versie van Microsofts browser Internet Explorer.

Het virus arriveert als linkje in een mailbericht dat afkomstig lijkt te zijn van Microsoft en Internet Explorer 7 Beta 2 aanprijst. Het linkje verwijst naar een bestand dat IE 7.exe heet, maar in werkelijkheid gaat het om de worm W32/Grum.A.

Het programma stelt de computer open voor cybercriminelen, en verspreidt zich via het adresboek van de gebruiker verder. Toch noemen virusbestrijders het virus op zich niet bijzonder gevaarlijk. Virusbestrijders maken zich vooral zorgen, omdat de nepmail bijzonder goed is nagemaakt.

De tweede bètaversie van Internet Explorer 7 kwam overigens in werkelijkheid in januari 2006 al beschikbaar.


Bron: www.nu.nl
 
Als mensen nu nog in een beta van IE7 trappen……………….:mad:
 
Ik kan mij voorstellen dat iemand IE6 draait, maar je weet dan toch wel dat IE7 al een tijdje uit is.
 
Ik kan mij voorstellen dat iemand IE6 draait, maar je weet dan toch wel dat IE7 al een tijdje uit is.

Ik vind het zelf ook vreemd, maar bij veel mensen gaat dat het ene oor in en direct het andere weer uit.
Maar bij dat soort e-mails met updates moet je altijd vraagtekens zetten, en er zijn nog steeds te veel mensen die zonder na te denken zomaar een mailbijlage openen of er op ingaan.
 
Mails van mensen die ik niet ken verwijder ik direct van de server, die haal ik niet eens binnen.
Mails van MS hoef ik al helemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan