Virus verwijderd maar ip adres is bekend, wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcp

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Stel dat je iets hebt gedownload wat een virus bevat en dat dit netjes door je antivirus programma is gedetecteerd en verwijderd.

Weet iemand wat dan de risicos zijn in de toekomst?

Je hebt immers je ip adres bij de bron/uploader van het virus achtergelaten.
Is dat niet veel gevaarlijker achteraf dan dat ene virusje?

Groeten,
mcp

Het hangt van het virus af of die je gegevens stuurt naar de besmetter..
Het kan ook gewoon een virus zijn, die alleen maar zichzelf verstuurd naar alle contactpersonen in je adresboek.. ofzo..

bedankt voor de reactie :-)

Precieser, wat is het risico na besmetting via een bron van een p2p program?

(dus niet een zichzelf vermenigvuldingde viruseigenschap zoals bij email adresboek of anders)

Laat ik het zo zeggen: de uploader wil eerder een lijst van ip adressen om aan te vallen dan dat hij "at random" bezig is.

groeten,
mcp

Als je iets download en het virus wordt netjes geneutraliseerd, dan zal de verspreider zich niet zo snel nog een keer op jouw computer richten, omdat jij wel een ge-update virusscanner hebt.

Als het via een p2p gedownload wordt, dan is het wel zo dat je het IP van degene kan achterhalen waar het naartoe is gestuurd. Als je dan nog wat zou willen, dan zou je moeten hacken.. en dat is dan niet zomaar even een virus verspreiden.

Wanneer je adsl hebt geen probleem, dan krijg je toch telkens een ander ip-adres.

okee,

de grote risicos zijn er dus alleen al een malware uploader je specifiek en expliciet gaat dwarszitten nadat ie je ip adres heeft.

Maar je achtergelaten ip adres is dus in het algemeen voor altijd voor misbruik vatbaar?

groeten,
mcp

karine zei:
Wanneer je adsl hebt geen probleem, dan krijg je toch telkens een ander ip-adres.

Ik heb ook ADSL en ik heb gewoon een vast IP-Adres.

mcp zei:
okee,

de grote risicos zijn er dus alleen al een malware uploader je specifiek en expliciet gaat dwarszitten nadat ie je ip adres heeft.

Maar je achtergelaten ip adres is dus in het algemeen voor altijd voor misbruik vatbaar?

groeten,
mcp

Je IP-adres laat je overal automatisch achter.. Het is gewoon de manier om contact te maken met jouw computer.
Als je echt veilig wil zijn.. haal gewoon die kabel uit het internet modem en doe dan niets meer met je computer.. Je kan nooit 100% veilig zijn.

Karine, adsl heeft een vast ip adress, als je nog lekker ouderwets inbelt via je analoge telefoon heb je steeds een ander ip adress

Ik bel toch ook lekker ouderwets in met mijn adsl-modem.

Wanneer ik bv naar http://www.mijn-ip.be/ surf krijg ik mijn ip-adres te zien.
Wanneer ik dan mijn verbinding verbreek en 5 min later terug verbinding maak heb ik een ander ip-adres.

Inderdaad, er zijn in België wat providers (telenet) die een dynamisch IP adres gebruiken die zelfs per kwartier kan verschillen.

@ mcp
Zorg in elk geval voor een goede viruscanner (die heb je dus) en een goede firewall, zo houdt je controle over wie er naar binnen (en naar buiten) wilt op je pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan