Virus verwijderen met diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hallo,

Ik heb hier een lcd-pc. Deze start nu niet meer op, dankzij een virus. Ik kan echter niet opstarten vanaf cd(cd-station is stuk), dus is er een manier om het virus te verwijderen met diskette? Of om windows xp te herstellen? dus samengevat:

-Wel diskettestation
-wel cd-r/dvd-r station, maar deze is stuk
-Geen usb-boot functie

Alvast bedankt,

Tim

Hoe ver kom je bij het opstarten? Gaat hij helemaal niet aan of stopt hij op een bepaald moment?

Bios doet het nog gewoon,(dus je ziet het opstartscherm met ''EnergyStar'' enzo), daarna krijg je WindowsXP keuzemenu(veilige modus, laatste config die het nog deed, normaal) Daar blijft hij vasthangen. En daar gaat het harddisk-lampje aan(2 sec), uit(2sec) enz.

Ik kan het evt. ook filmen en hier plaatsen???

Groet Tim

opstarten

Zo te zien is het virus niet in je boot terecht gekomen.
Probleem is alleen hoe je windows terug kunt zetten zonder cd station
Probeer met de veilige modus toch online te komen en indien mogelijk, ga je naar
www.gored.nl
Daar vind je trend micro Housecall
Installeer het programmatje en laat het zijn werk doen.
Online haald hij dan het virus bij je weg

Is dat gelukt installeer dan in ieder geval avg een van de gratis antivirus programma's

Succes

boot

probleem is je installatie station, dus de kapotte cdrom en zoals je al zei is de usb mogelijkheid er ook niet. Anders zou je er even een externe cd/dvd rom aan kunnen hangen. Diskette is geen optie omdat je die van je systeem betanden gemaakt moet hebben. Daarbij moet je ook in de bios instellen dat hij die als eerste ziet

En kan ik dan geen diskette maken met de bestanden van een andere winxp-pc? Ik heb nog een winxp-pc thuis staan

Zijn dat niet toevallig die diskettes waarvoor je op het eind een windows xp cd in moet voeren???:confused:

Ja en nee. Dacht dat je ook de herstel console kon opstarten, zodat je in 'Dos' zit. Windows kun je zo ie zo niet vanaf diskette installeren.

welke aanklikken

de diskettes van het systeem dat je gebruikt
xp home of professional

Dit zijn de diskettes die ik al een keer heb geprobeerd. Hij vraagt om de cd. bovendien staat er op de pagina:

''
Who should download the Setup disks?

You should download the Setup disks if all the following conditions are true:
  • You are installing a new, full retail version of Windows XP.

Note An upgrade installation of Windows XP does not require the Setup disks.
  • You have a working CD drive, but you cannot start your computer from your CD-ROM.
  • You can start your computer from a floppy disk drive.''

Ik heb net het xpquick-pakket gedownd en geboot, maar hij zegt:

'WIndows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manual for additional information.''

Bestaat er niet iets als een virusverwijderaar op diskette ofzoo??? :s ;)

Toen hij het de laatste keer deed, kwam er tijdens het afsluiten een schermpje van norton. Deze was maar kort te zien, want hij was aan het afsluiten

Hoi,

het zou wellicht helpen als je de specs (merk/type e/o modelnr.) hier zou neerzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan