Virus verwijdert bureau pictogrammen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorschip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Hallo allemaal,

Ik heb denet een bestand van de website: Sendspace gedownload (een normaal bestand, was voor een remix contest). Het bestand werd eerst als RAR aangegeven maar wanneer ik het downloadde werd het ineens een .exe bestand. Raar leek mij zo op het eerste oog, maar toch doorgegaan. Na het downloaden kreeg ik al gauw een popup van mijn virus melder en stopte ik de installatie.

Na het gestopt te hebben werden in 3tallen al mijn pictogrammen van mijn bureaublad verwijderd. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben lukt het me niet om deze terug te krijgen. Virus scanner geeft ook niks aan, maar ik gok dat hij er nog wel in zit. Elke keer als ik namelijk een programma op mijn bureaublad zet, kan ik hem niet meer openen. Dit lukt alleen als ik hem als snelkoppeling daar neer zet.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen!?

Groetjes,

Jordi

Welkom op Helpmij. :)
Laat je virusscanner nog eens scannen en kijk of het bestand in quarantaine is gezet.
Scannen evt. in veilige modus (meestal F8) en virussoftware handmatig opstarten.
Zie ook deze link (Eng).
Van welke site heb je het gedownload? Op de officiële site is het gewoon een Windows Installer.exe bestand.
https://www.sendspace.com/download_tools.html
Na het downloaden kreeg ik al gauw een popup van mijn virus melder en stopte ik de installatie.
Virus scanner geeft ook niks aan
Lijkt mij erg tegenstrijdig, eerst krijg je een pop-up en dan geeft hij niks aan?
Welke virusscanner heb je? Werd er tijdens de pop-up niet gevraagd om een actie?
Anders Mbam eens laten draaien, zie de link in m'n handtekening.
Tip: Als je in het vervolg een bestand download waarbij je geen goed gevoel hebt laat het dan (na opslaan) door je virusscanner scannen, dat doe je door het exe- of RARbestand te selecteren en via het contextmenu (rechter muisklik) je virusscanner of Mbam erop los te laten.

Laatst bewerkt:
Kijk ook het volgende na (ik ga hier uit van Windows 7 of 8 of 8.1):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\Users\Public\Desktop
Kijk of daar wél (een aantal van) de standaard snelkoppelingen staat.

Tijs.

Ik heb hem inderdaad eerst gescant met AVG. Leek vooraf niks aan de hand mee, maar na het openen gaf hij een foutmelding en werden opeens alle programma's verwijdert.

Ik heb de computer nog een keer laten scannen en krijg wel een aantal meldingen dat er nog bestanden op staan die schadelijk zijn, maar het komt niet overéén met het bestand wat ik gisteren heb gedownload.

Dus, ik heb inderdaad een pop-up gekregen en ik heb het bestand verwijderd. Maar ik kan nog steeds geen programma's openen via mijn bureaublad.

EDIT: Ik hem Mbam laten scannen en ook daaruit wat meldingen gehad, alles verwijderd maar nog steeds kan ik geen programma's openen via mijn bureaublad. Ik krijg deze meldig:

C:\Users\*NAAM*\Dekstop\Chome.exe

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.ece voor meer informatie.

Laatst bewerkt:
Chrome downloaden via een andere webbrowser, bijv. Internet Explorer en opnieuw proberen.
Verder terugmelden van de resulaten van C:\Users\Public\Desktop (zie mijn vorige posting).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan