Virus: W32.Jeefo

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackerfrans

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Hallo,

Ik ontdekte vandaag dat ik het virus W32.Jeefo op mijn systeem heb. Na scannen kon een deel verwijderd worden. Ik heb de rest in quarantaine gezet.
Het virus zelf is vrij onschuldig, ik heb er niet veel last van. Alleen heeft het allerlei exe bestanden geinfecteerd. Voor een deel kan ik deze vervangen met originelen, wat veel werk zal zijn, maar voor een deel niet meer (of ik weet niet waar ik het bestand zuo kunnen vinden/ bij welk programma ze horen), met als gevolg dat programma's niet meer draaien en/of niet goed verwijderd kunnen worden (uninstall.exe geinfecteerd)
Deze bestanden kan ik met behulp van NAV 2003 niet repareren. Zijn er alternatieven die misschien het bestand wel kunnen repareren (een deel kon immers wel worden gerepareerd). Veilige modus zal wel niet helpen, aangezien ze in quarantaine staan (en werkt daar NAV wel?). Ik draai Win98.

Bij voor baat dank.

Ik kreeg NAV niet opgestart in veilige modus. Daarnaast zijn alle bestanden al gevonden en in quarantaine gezet. de bestanden zomaar verwijderen kan ook niet, omdat dan een hele serie programma's niet meer gaat werken en je ook niet meer weet welke.

Doe nog eens een online-scan bij HouseCall Op deze site overigens staat het wat makkelijker beschreven wat je zelf kan uitvoeren.

Met het programma van SOPHOS kon ik de meeste bestanden herstellen. Ben het Jeefo virus weer kwijt.

Bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan