Virus? Widevinemediaoptimizerchromeadmin.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo,

Al ongeveer 2 weken krijg ik steeds een installatiemelding.
Het gaat hierbij om Widevinemediaoptimizerchromeadmin.exe.
Als ik op annuleren klik, komt hij na een tijdje weer terug, en er gebeurd niets als ik op uitvoeren klik - en dan komt hij weer terug.
Ik heb Google bekeken, maar daar kon ik niets vinden.
Dit programma staat in mijn downloadlijst gemarkeerd als verwijderd, maar toch start hij nog wel op.
Wat moet ik doen om deze melding uit te zetten/dit te verwijderen?
Ik denk namelijk dat het spyware is, maar ik kan er geen informatie over vinden.
bedankt.
Error.png

Bijlagen

• Error.png
    Error.png
    30,5 KB · Weergaven: 51
malwarebytes antimalware al is geprobeerd om dit op te sporen en te verwijderen?
maak ook je temp map is leeg, ga naar start, type in het zoekvak c:/ temp en klik op het temp mapje om te openen, daarna alles verwijderen wat er nog inzit.......

Laatst bewerkt:
Het was inderdaad een plug-in.
Heel vervelend dat deze niet in de normale Add-on lijst stond.
Ik had eerder al daar gekeken, zonder te weten dat er ook nog een goed verstopte Plug-in lijst was.
Ik kwam erachter via het google chrome taakbeheer waar hij openstond. Maar daar kon ik de exactle locatie ook niet vinden.
Mensen die ook dit soort problemen hebben;
Je zet het uit door naar de (geavanceerde opties>Privacy>Instellingen voor inhoud>Plugins>uitzonderingen beheren) settings te gaan:
chrome://plugins/ <-Kopieren en plakken in je bestandsbalk
En hier WideVineMedia uit te schakelen!

Bedankt voor jullie hulp!

Bluetooth.

Helaas is de melding vandaag weer teruggekomen! Ik ga toch maar op malware scannen, om te hopen wat er allemaal uit komt!

Zet de vraag maar eens bij het onderwerp Browsers. Zonder te willen modereren hoor. Ze weten er daar natuurlijk meer van en het is toch kennelijk geen virus - ook al zou ik het er niet meer bij willen hebben.
Misschien dat het gewoon een update is en dat je deze steeds binnenhaalt. Je kunt ook bij Google informeren waarom je die niet installeren kan en telkens de meldingen krijgt. Veel geluk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan