virus / worm in unlocker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Omdat ik enkele docs had die ik niet kon verwijderen zocht ik op google en vond unlocker. Stond op een betrouwbare website softpedia dus dacht is wel goed.

programma's verwijderd en ... na twee uur deed het internet het niet meer en de telefoon ook trouwens niet. Nee wat uren wachten unlocker verwijderd en systeemherstel gedaan en alles werkte weer. Dit was op 12 juli. Bij syst herstal gaf avast ook aan dat unlocker een virus was dus verwijderd.

Alles weer in orde dacht ik totdat eind juli de telefoon het weer niet deed en nu nog steeds niet; internet wel. Maar sinds woensdag takelde internet ook af en nu doet ie niets meer. Geeft aan (ADSL) dat er een dns server probleem is als ik op diagnose klik.

Avast gedraaid, malware, super anitvirus en die vinden niets. Verscheidene systeemherstellen gedaan maar niets. Op google spreekt het elkaar tegen: unlocker is veilig en niet. Ik vond een website die zei dat het ALCARYS.G WORM was. Maar hoe raak ik dit kwijt en hoe ben ik er zeker van dat het aan mij ligt en niet de provider?

Zijn er nog andere programma's te proberen?

Unlocker geeft normaal geen problemen met je antivirus(mijn ervaring).
Denk dat je in dit geval een verkeerde download te pakken hebt gehad.

Dnsproblemen kan je proberen op te lossen door je netwerkinstellingen en je drivers opnieuw te installeren.
Problemen met je telefoon lijken mij niets met je computer te maken te hebben.
Deze problemen kunnen ook vanuit je modem/router ontstaan.

Virusscanner gedaan idd.

Dus misschien ligt het aan de modem? Is het een goed idee om de modem te deinstalleren en opnieuw beginnen?

Hoe deistalleer ik het beste: met bijv ccleaner of in remove hardware?

Bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan