Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Sinds eergisteren krijg ik wanneer ik het OE pictogram aanklik steeds de volgende melding: C:\windows\70000041.exe repareren geslaagd. (melding van Nortron Antivirus). OE start verder niet op.
Vervolgens probeert PC via modem uit te bellen. Lukt niet want ik heb kabel. Notron zet het gerepareerde item in de reservekopies. Hier staat 70000041.exe.
Via eigenschappen gekeken virusinformatie: downloader.trojan infecteert exe bestanden.
Wie kan mij helpen virus verwijderen en OE te repareren ? gebruik windows millennium

Bezig met uitvoeren. bij stap 4 in veilige modus vindt hij geen files, komt dat omdat deze misschien in veilige modus staan ??

wanneer ik geinfecteerde file: c;|windows|70000041.exe terugzet naar dit pad vanuit nortron. Dan vindt nortron file.
Bij stap 5 (regedit) dien ik verwijzing naar 70000041.exe te verwijderen. Ik zie echter nergens een verwijzing hier naar toe in de Hkey_local_machine en de Hkey_current_user|
Wie kan mij verder helpen aub?

Uitgeschakeld zijn Outlook express en Windows media Player

beste Gezina,

Optie 1: systeem herstellen uitgeschakeld: GEDAAN
optie 2: Notron: keuze Running Liveupdate gekozen, resultaat computer had alle updates.
Optie 3: Vervolgens Pc in Veilige Modus gestart.
Vervolgens
Optie 4: Instellingen stonden op standaard, maw alle files worden gechecked. Hij vindt de geinfecteerde file wanneer ik deze vanuit de Quarantaine terugplaats naart zijn locatie.
File staat op c:\windows en heet 70000041.exe
Bij keuze 4 is antwoord dus: path: c:\windows\70000041.exe
en names 70000041.exe
Vervolgens kies ik optie 5:
wanneer ik bij 5c op de 2 genoemde mappen kijk in de regedit Zie ik nergens een verwijzing naar c:windows\70000041.exe.
Stap 5 kan ik dus NIET uitvoeren ???. ik kan hier hier niks deleten.
Beste gezina henb jij een andere oplossing. ??
Is het misschien mogelijk dat ik via systeem herstellen het systeem enkele dagen terugzet. Of blijft probleem dan bestaan ???

Geplaatst door math678
Hij vindt de geinfecteerde file wanneer ik deze vanuit de Quarantaine terugplaats naart zijn locatie.

Waarom doe je dat? Als het bestand in quarantaine staat ben je veilig!

Helemaal met Buffy eens, en als je systeemherstel uit en aan hebt gezet kan je volgens mij niet meer een paar dagen terug met systeemherstel want die zijn er niet meer. Althans zo gaat dat met XP. Misschien kan je nog (als extraatje) een online-scan uitvoeren met HouseCall

Volledig gelijk Gezina, Exhter anders selecteert hij bij optie 4 het bestand niet.
Wanneer ik in Quarantaine het bestandeigenschap bekijk zie ik downloader.trojan.
Ondanks dat het bestand in Quarantaine staat is namelijk Outlook Express en Windows media Player NIET te openen. Steeds opmerking vanuit Nortron bestand weer in Quarantaine geplaatst. Vervolgens wordt programma niet geopend.
Dus OE en WMP opnieuw installeren ? is dit een optie OF
kan mijn vorige optie systeem 3 dagen terugzetten misschien uitkomst bieden

Zoals Gezina al zei, zal het niet meer lukken om je systeem drie dagen terug te zetten. Je hebt systeemherstel immers uitgezet en daarmee ben je de bestaande herstelpunten kwijtgeraakt.

Misschien moet je inderdaad eerst maar even scannen bij Housecall.

Nog even dit, waarom systeemherstel niet virusvrij gemaakt kan worden: *klik*

Citaat: Though this is a desirable feature, in some cases it should be temporarily turned off. For example, If the computer is infected with a virus, then it is possible that the virus could be backed up in the _RESTORE folder. By default, Windows prevents System Restore from being modified by outside programs. As a result, there is the possibility that you could accidentally restore a virus-infected file, or that on-line scanners would detect the virus in that location.

Housecall gedraaid, geen files gevonden.

Volgens mij zijn dus alleen de volgende files beschadigd.
C:\programfiles\Outlook Express\msimn.exe
(opstartbestand OE, gewijzigd 8-4-2004 15.16 uur)
EN
c:\programm files|Windows Media Player\ wmplayer.exe
gewijzigd 8-4-2004 15.13 uur

Dien ik dan deze programma\s evt opnieuw te installeren om euvel te verhelpen of heb ik alleen deze 2 bestanden nodig van iemand om deze in de juiste dir. te plaatsen

Wanneer ik deze pictogrammen van deze programma's aanklik en dus naar opstartbestand van hun ga krijg ik weer van Nortron melding:
70000041.exe in quarantaine gezet

Geplaatst door math678
Wanneer ik deze pictogrammen van deze programma's aanklik en dus naar opstartbestand van hun ga krijg ik weer van Nortron melding:
70000041.exe in quarantaine gezet

Vreemd. Maak eens een log met HijackThis en plaats dat in het daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005. Zet er even in het kort bij wat het probleem is. (Wel eerst even scannen met AdAware of Spybot, zoals uitgelegd in het eerste bericht van dat topic.) Uitleg van HijackThis vind je hier: http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan