Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Help! Ik kan geen verbinding met internet meer krijgen. Je ziet even kort het scherm van IE en dan is het weer weg. Wat zou dit kunnen zijn? Wellicht een virus?

Tja... er kunnen zoveel dingen de oorzaak zijn. Misschien je firewall die verkeerd ingesteld is, de server die down is, en indien je denkt aan een virus.. toch maar beter even met je scanner erdoor. ;-)

ja, dat kan je... maar je moet er wel zeker van zijn dat het geen virus is, want een virus nestelt zich ook in systeemherstel.

Het betreft een PC van een vriend van me en die heeft geen notie van spyware. Ik heb z'n PC gescand met Adaware en Spybot en alleen Adaware trof al 293 items aan.
Ik heb inderdaad ook systeemherstel gedaan, maar het helpt niet. IE kan niet geopend worden. Hij opent wel; je ziet een flits van het openingsscherm en dan is het weer weg.
Ik ben bang dat het formatteren wordt!
Of hebben jullie nog suggesties?

Eventjes nog een vraag... Je hebt hier dus al aangegeven dat je met verscheidene antispywarescanners aan het werk bent gegaan, met resultaat.. doch... heb je eigenlijk al met een antivirusscanner erdoor geweest? Want dit is me hier niet echt duidelijk. Indien wel... misschien kan je even een hijackthis-log plaatsen in de desbetreffende topic hier, zodat men er een beter zicht op krijgt. ;-)

Ik heb het systeem gescand met Norton en die vond niets. Het probleem is echter dat die vriend echt geen benul van computers heeft en volgens mij dus Norton niet regelmatig geupdated heeft. En om te updaten heb je weer internet nodig waar ik dus geen verbinding mee kan maken.
Het is wel een idee om een hijackthis-log te maken en deze dan via mijn eigen PC op het forem te plaatsen.

Aah, dat kan dus misschien inderdaad de oorzaak zijn... pc waarschijnlijk gescant met norton die niet up to date is. We zullen wel aan de hijackthislog zien. ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan