virus???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Hallo,

De laatste dagen krijgen we steeds e-mail met het volgende bericht;

Van: postmaster@mail.hotmail.com
Datum: 07/08/04 21:38:58
Aan: pandora.be
Onderwerp: Delivery Status Notification (Failure)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

dit is steeds gericht naar onze jongste dochter , de naam die er dan onderaan op het bericht staat is iemand die wij helemaal niet kennen en het zijn steeds andere namen , ik vrees dat iemand met haar naam een virus of dergelijke rondstuurd , kan ik hier iets aan doen omdat dit zou stoppen?

ook volgende is een deel van het bericht uit een ander ontvangen mail;
This is a multi-part message in MIME format...

------=_NextPart_000_001B_01C0CA81.7B015D10
Content-Type: text/plain; name="warning1.txt"
Content-Disposition: inline; filename="warning1.txt"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: MIME-tools 5.411 (Entity 5.404)

Waarschuwing: Dit bericht is gewijzigd.
De bijlage met de naam "message.pif" is verwijderd omdat deze een veiligheidsrisico vormt.
Indien u de bijlage toch wilt ontvangen adviseren wij u contact op te nemen met de verzender, zodat de bijlage op een andere wijze verzonden kan worden.

weet iemand raad alvast bedankt

groetjes Martien

Aan mailtjes die afkomstig zijn door een virus daar zul je niks aan kunnen doen.
Gewoon zorgen voor een goede virusscanner op de eigen computer.
vraag 2 jouw e-mail provider heeft een virusscanner en die laat geen *.gif bestandjes door.
Als jij dat bestand wel wilt hebben dan zal de afzender de laatste drie letters even moeten veranderen. Als jij dan het bericht binnen hebt dan moet jij die drie letters weer veranderen in gif.

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is.
suc6.;)

hallo ,

Ik dacht virusvrij te zijn daar ik panda op de pc heb staan maar na online te scannen krijg ik de melding van volgende ( zie bijlage of open ik beter een nieuw onderwerp) er staat dat dit niet te verwijderen is kan mij iemand raad geven ,en zou dit de oorzaak kunnen zijn van de mail?

Alvast bedankt

sorry, maar deze is beter te bekijken hoop ik

Bijlagen

• 1.gif
    1.gif
    2,1 KB · Weergaven: 28
Wat voor naam staat er bij als virus?

PS je kan gewoon hier doorgaan.:)

hartelijk dank , maar dit is ook engels wil even iemand een nederlandse uitleg geven aub
Ik heb windows98

Hier ben ik terug met het volgend resultaat, de 2 bijlagen heb ik reeds verwijderd (hoe heeft panda deze niet ontdekt) maar de rest blijft hetzelfde

Bijlagen

• symantec.gif
    symantec.gif
    7,8 KB · Weergaven: 22
hallo,

Ik heb het besmette bestand even doorgestuurd naar panda labo, even afwachten of er daar iemand antwoord.

Netsky is geen probleem, dit is reeds opgelost, De andere wacht ik af.

scan nog eens

Hoi,scan dan nogeens online,want ik lees bij de instructies dat norton hem moet kunnen verwijderen

If any files are detected as infected with W32.HLLW.Chemsvy, click Delete.

als er files zijn gevonden die geinfecteerd zijn met w32 hllw chemsky klik op verwijderen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Deze avond kreeg ik van panda labo een update toegestuurd na deze te hebben geinstalleerd en opnieuw te scannen is het probleem opgelost. Deze update zal volgens het bericht naar alle klanten gestuurd worden, zo ben ik toch weer tevreden van panda.

Van harte dank aan allen die gereageerd hebben:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan