virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom40

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
heb 4 geinfecteerde exe staan in de map c:\recyclers\s-1-5-21 met nog een hele rij nummers zo zijn er 4 ik heb bitdefender als antivirus hij vindt ze wel maar verwijdert ze niet ook mijn ad-aware stop bij deze map maar ik vindt deze map nergens heb vroeger wel norton antivirus gehad en daar was wel zo een map aanwezig hoe kan ik deze verwijderen.ik heb windows xp prof. en bitdefender 9 prof plus.groetjes

Start op in Veilige Modus en zet je systeemherstel uit.
Scan nu je PC en laat hem opschonen wat hij vind.
Dit zou moeten lukken.

Geeft jou antivirus ook nog een naam aan het virus?
De reden dat je de map niet ziet is omdat hij waarschijnlijk als verborgen staat.

heb ik allemaal gedaan maar is niet weg
de files staan inc:\documents and settings\all users.windows\applicationdata\greenborder\sec s-1-5-21-134302..... maar de toegang wordt geweigerd ben ingelogd als admim. en in c:\system volume information\restore S E781166ea-c1bf-44.... en die map zie ik nergens

Je moet, om die map te openen en zien, verborgen bestanden en mappen weergeven aan hebben staan. Hoe je dit aan kan zetten lees je hier.
Kijk dan nog een keer of je die map kan bereiken,

heb men log geplaatst en alles is nu weg en werkt weer behalve 2 files in c:\documents and settings\ all users.windows\application data\greenborder\sec S....... is van een programmatje dat ik verwijdert heb krijg ook geen toegang tot deze bestanden ook niet in veilige modus en in het register is ook niet gezien .heb ook firefox verwijdert telkens als ik die starte sprong bitdefender op met waarschuwingen van wormen.

Met het verwijderen van firefox heb je geen problemen meer van wormen?:confused:

Doe dit maar even voor de zekerheid:

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Succes!:thumb:

nee nu firefox weg is is er geen probleem meer raar dacht dat firefox veiliger was dan explorer de twee bestanden zijn ook gevonden en alles is weg hartelijk dank.groetjes

Firefox is over het algemeen ook veiliger dan IE, maar als je nu Firefox weer installeert, krijg je de worm melding niet meer?

En doe voor de zekerheid toch maar even die scan, je weet maar nooit.

En als je vraag is opgelost, kan je dan rechtsonderaan op Vraag is opgelost klikken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan