Virus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glory

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Help ik heb een virus

gistere verandere mijn achtergrond ineens en er kwamen 3 snelkoppeningen erbij op me achtergrond. Er sotnd bij die kopjes dat het spyware verwijderaars waren maar het waren linkjes naar het internet.Ik had meteen mijn internetverbinding eruit gehaald dus de site's zijn niet geopend.Ik kan bijna niks meer niet in alle progeramma etc alleen nog maar op internet en een helehoop programma's zijn al gewist nmet superantispyware zegt die dat er 1 trojan in zit en 2 wormen maar hoe kan ik deze verweidere de wormen zitten in C:/WINDOWS/systeem32 daar ergens hoe kan ik het virus verwijderen???

ik heb trouwens me achergrond al weer terug er zat een deskop hacker op die he ik al verwijderd maar de rest...

please help ik kan vrijwel niks meer met me pc.

ff googelen. zoek ''SmitFraudFix, dowload het (nog niet openen). start PC in veilige modus en open SmitFraudFix. De rest spreekt voor zich.

Virus

Hey heb je ok andere anti Virus software?

Normaal gesproken zou ik niet aanraden in de System 32 map dingen te gaan verwijderen.
kan best ziujn dat je pc dan niet opstart.

met een goed anti virus programma

(Bijvoorbeeld: Norton Internet Security 2008) zou je in de veilige modus kunnen scannen

Beste is om, als je al geïnfecteerd bent, een online scanner te gebruiken.

Daarbij zou ik Norton 2008 niet als zeer goed kwalificeren.

Virus

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De reden waarom Xp antivirus 2008 en 2009 juist heelvaak terugkomen is juist omdat de verbinding met het internet behouden blijft waardoor het zich weer meteen kan herinstalleren.

De Firewall van norton vind en blokkeert het virus.

In de veilige modus is het virus uitgeschakelt en niet actief. hierdoor kan het zich niet kopieren/ verplaatsen waardoor het goed te verwijderen is. Wanneer er geen internet verbinding aanwezig is kan het dus zichzelf na de "normale herstart zich neit herinstalleren.

Echter is bij de virusjes wel nog van belang dat je ze uitvinkt bij het opstart tabje van MS config.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De reden waarom Xp antivirus 2008 en 2009 juist heelvaak terugkomen is juist omdat de verbinding met het internet behouden blijft waardoor het zich weer meteen kan herinstalleren.
Door Malwarebytes te gebruiken krijg je de XP Antivirus besmetting van de PC. Een online scan is een aanvullend middel om te controleren of de PC niet besmet is.

Buitendat is Norton geen gratis product, en zeker de suite niet. Ik kan mij heel goed voorstel dat men niet zo'n zwaar pakket "even" wil installeren om een virus te verwijderen.

In de veilige modus is het virus uitgeschakelt en niet actief. hierdoor kan het zich niet kopieren/ verplaatsen waardoor het goed te verwijderen is. Wanneer er geen internet verbinding aanwezig is kan het dus zichzelf na de "normale herstart zich neit herinstalleren.
In de veilige modus is de Norton Firewall ook uitgeschakeld. Dus waarom ik dan die moet installeren volgens jou terwijl je tegelijk zegt dat je in veilige modus moet wezen is me niet duidelijk.

Echter is bij de virusjes wel nog van belang dat je ze uitvinkt bij het opstart tabje van MS config.
Om vervolgens alle alternatieve opstartlocaties, services en geplande taken hun gang te laten gaan. Te weinig effectief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan