Virus?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonykil1

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Ik had gisteren een virus in C:/Windows/Temp/Vr1.temp (ik heb station C en D. De melding kwam te staan door avast 4 professional. Die heb ik voor 1 jaar. Ik kon hem verwijderen verplaatsen of naar kluis. De aanbevolen actie was: Naar de kluis. Dat deed ik. Volgende keer dat ik opstarte kwam hetzelfde en nu ook C:/Windows/tempVr5.Temp. Het rare was ook dat ik nu van E power manegment niet kan openen omdat er iets fout is. ook is mijn login scherm anders. ik krijg nu een login prompt terwijl ik normaal altijd een login naam had met een plaatje(ik zit op XP). Het internet is ook vertraagt. Af en toe hoor ik op de achter grond een fout geluidje (bijvoorbeeld als je iets wilt verwijderen en dat niet kan en dat vol tegen schrijven is).

Aangezien ik eerder een virus had en mijn belangerijke bestanden kwijt zou raken heb ik deze in een usb gedaan. Toen heb ik mijn format CD gebruikt die ik bij het begin kreeg toen ik deze laptop kocht. Ik heb mijn hele laptop geformateerd. Daarna alles weer opnieuw geinstalleerd. Dan opnieuw opgestart is het er weer???? En krijg ik weer de melding met de virus. Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten,

Tony

Hey

Heb je je usb nog in de pc gehad?? anders kan het zijn dat het er zo eentje is die zich verspreid via usb sticks. Scan anders ook even de usb.
handige antivirus en opruim tools:
AVG antivirus free
comodo firewall free
Ad-Aware Free Anniversary Edition
ccleaner
hitman pro
tuneup (betaald)
Malwarebytes' Anti-Malware

en anders raad ik je norton 360 aan. Het is een van de beste full-protection producten maar wel betaald. Ik gebruik het ook en persoonlijk vind ik het ook de beste.:thumb:

Veel geluk:thumb:

Norton is veel te zwaar, het geld niet waard en niet echt goed...

Ook over hitman pro heb ik m'n bedenkingen.

Neem echter zeker wel AVG, Ad-aware FAE (die heeft nu ook een rootkitscanner! ;-) )
en een firewall

Vermijd die usbstick als je niet zeker bent wat betreft virussen. Gebruik hem pas weer als je een antivirus hebt geïnstalleerd.

Verwijder ook de partitie eens om die naderhand terug toe te voegen als je opnieuw formatteert. Zo weet je zeker dat het virus niet achterblijft op je harddisk.

Ik zal die antivirussen proberen. Alleen als ik er 1 tegen kom. Welke optie moet ik dan kiezen? Verwijderen, Verplaatsen naar kluis of herstellen?
En nog bedankt voor de tips!

Groetjes,

Tony

Ik ben pas waarschijnlijk op de helft met AVG scan en hij heeft al 103 virussen/bedreigingen waarvan de meeste in Windows/system32 zitten. Moet ik deze verwijderen of herstellen?

Edit: AVG was klaar met scannen en in totaal 418 bedreigingen gevonden. De meeste zaten in C:\Windows. Ik heb de geselecteerde verwijderen en daarna opnieuw opgestart. Er bleven nog 26 bedreigingen over die ik niet kon verwijderen. Ik ben nu aan het scannen met Malwarebytes. is het een goed idee om als ik met die programmas mijn computer helemaal gescand heb, weer de format CD gebruiken?

Groetjes Tony

Laatst bewerkt:
Ja het is wel het beste om hem opnieuw te formateren. er blijven toch altijd stukjes achter. Ik weet niet wat je bedoelt met format cd? is dat een formateer en herstel disk of een clean install? Ik zou je toch aanraden om als je nog een install disc heb liggen een schoone installatie uit te voeren.

oh p.s. Het is inderdaad het handigste om te verwijderen in plaats van naar de virus vault of herstellen.

welke optie je kiest is eigenlijk niet zo belangrijk zolang het maar lukt. lukt het niet probeer je een andere optie.

virussen die je zo niet kan verwijderen probeer je eerst in veilige modus met de cli van avg.

daarna zoek je specifieke oplossing voor overgebleven malware op internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan