ik had virusscanner avast, maar ook weer voor de laatste keer dus. het probleem was, er was een nieuw virus online op msn live. dit virus is inmiddels weer offline, en uit de lucht gehaald, gelukkig, want als je er geen verstand van had, had je redelijk een probleem. het probleem, je kreeg een melding van: check mijn foto. met een site, die gewoon van msn was, achteraf

als j e op die site klikte, kreeg je een foto. dus bestand opslaan, je weet het wel. ik heb op annuleren geklikt natuurlijk, maarja, hoe het is gebeurt i dont know. iig, je krijgt een keylogger op je pc, waarvan ze jou msn registreren. ze loggen in op jou msn, en sturen naar alle mensen dit virus verder.
probleem oplossen
Wat had ik gedaan? dat virus, staat in je mijn ontvangen bestanden, of in downloads. Laat je virusscanner gewoon heel je pc scannen, want die foto word soms verplaatst, en verwijder hem gelijk van je pc. Vervolgens, tijdens het verwijderen van dat virus ging er bij mij gelijk nog bestanden mee van het Operating System. oftewel, je zetten je pc uit, en ik deed hem weer aan, en ik kreeg voor het inlogscherm een zwart scherm. met een witte muis.
daarvan heb ik op MSDN een windows 7 iso gedownload, usb bootable gemaakt, en zo een herstel gemaakt van mijn OS. Hierna deed hij het weer, en laat daarna 2x je pc helemaal scannen. (tenminste, dat raad ik aan, ik vond weer wat).
Hopenlijk heb ik andere mensen hiermee ook geholpen. ik hoor het anders wel.
Bart.