virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0167

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Je kent het wel. die leuke berichten op msn, waar je op een site moet klikken, om bijvoorbeeld weer is een gratis iphone te winnen. alleen, ik kreeg die berichten. ik heb er niet op geklikt, en als mijn msn een tijdje aanstaat, gaat hij dat zeggen, en ik kan niet meer msne, alles staat vast, moet control alt delete doen, om msn af te sluiten, en oip skype begint hij ook al wat te zeggen. help! weet iemand wat ik moet doen?:o

ik vermoed .... euhh correctie weet wel zeker dat hij bedoelt dat je wat duidelijker zal moeten zijn want zoals je nu je probleem omschrijft is er weinig hulp te bieden ofeuhhhhhhh mogelijk toch wel namelijk:

ga niet naar die troep site's toe dan kan dit niet gebeuren

Het is niet zo moeilijk als je bekend bent met het probleem:

Sommige mensen zijn zo dom om op een link te klikken die ze als MSN bericht van een vriend krijgen. Hierin zit een virus, dit virus werkt zo, dat je precies diezelfde berichten zelf ook gaat versturen. Hij heeft hier dus last van.

Meestal zijn het van die berichten van: Haha foto :eek: www.sjhbadhb.com/foto=e-mailhier@live.nl

ja alleen, ik ben ict beheerder in opleiding. en op die linkjes klikken is het laatste wat ik doe. ;) en het raarste is, dat mijn pc niet meer opstart. hij laad windows 7, en vlak voor het inlogscherm word alles zwart, en zie je alleen een witte muis nog. veilige modus geprobeerd en al dat soort dingen. maar zonder resultaat. weet iemand dit?

Het probleem is, mijn schoolwerk staat op mijn E:\ en die wil ik niet verliezen. en mijn backup is ook gister gecrashed... externe schijf. ik heb het weer niet echt mee.

ik had virusscanner avast, maar ook weer voor de laatste keer dus. het probleem was, er was een nieuw virus online op msn live. dit virus is inmiddels weer offline, en uit de lucht gehaald, gelukkig, want als je er geen verstand van had, had je redelijk een probleem. het probleem, je kreeg een melding van: check mijn foto. met een site, die gewoon van msn was, achteraf ;) als j e op die site klikte, kreeg je een foto. dus bestand opslaan, je weet het wel. ik heb op annuleren geklikt natuurlijk, maarja, hoe het is gebeurt i dont know. iig, je krijgt een keylogger op je pc, waarvan ze jou msn registreren. ze loggen in op jou msn, en sturen naar alle mensen dit virus verder.

probleem oplossen

Wat had ik gedaan? dat virus, staat in je mijn ontvangen bestanden, of in downloads. Laat je virusscanner gewoon heel je pc scannen, want die foto word soms verplaatst, en verwijder hem gelijk van je pc. Vervolgens, tijdens het verwijderen van dat virus ging er bij mij gelijk nog bestanden mee van het Operating System. oftewel, je zetten je pc uit, en ik deed hem weer aan, en ik kreeg voor het inlogscherm een zwart scherm. met een witte muis.

daarvan heb ik op MSDN een windows 7 iso gedownload, usb bootable gemaakt, en zo een herstel gemaakt van mijn OS. Hierna deed hij het weer, en laat daarna 2x je pc helemaal scannen. (tenminste, dat raad ik aan, ik vond weer wat).

Hopenlijk heb ik andere mensen hiermee ook geholpen. ik hoor het anders wel.

Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan