virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Windows Vista Home Premium. Ik vrees dat ik met een koppig virus te maken heb. Nochtans: Norton 360 was actief en heeft niets gevonden en systeemscan wijst niet op de aanwezigheid van en bedreigend virus.
Het volgende gebeurt: ik geraak niet meer op Internet. Als ik op de icoontjes klik krijg ik de melding: "Verbindingstatus onbekend. Afhankelijksservice kan niet worden gestart". Verder krijg ik allerlei andere meldingen: "Stuurprogramma's voor onbekend apparaat moeten worden ge�nstalleerd". "Er kan geen verbinding met Service System Event notification worden gemaakt".
Bij het (bijzonder traag) opstarten blijft (na het welkom-scherm) minutenlang een lichtblauw scherm met de cursor staan. Er verschijnt ook een zwart scherm met C:\windows\system32\ntvdm.exe waarmee verder niets gebeurt.
Systeemherstel helpt niet: "onbekende fout opgetreden".
Bijzonder vervelend is dus dat ik niet meer op Internet geraak. Daardoor kan ik niet in mijn mailbox en starten allerlei programma's zoals Spamfighter niet meer op (Runtime error).
Wat gebeurt er? Vrienden zeggen dat ik met een fataal virus te maken heb dat zich in het register nestelt. Dat is dan toch maar gebeurd ondanks Norton 360.
Er is ook iemand die denkt dat het een hardwareprobleem is: kapotte netwerkkaart?
Wat nu?
 
Neem me niet kwalijk, Bertus, maar ik ben een leek: ik heb MBAM op een andere pc gedownload, maar weet niet precies hoe ik dat programma nu op een USB stick moet zetten. Ik héb een USB stick klaar, maar als u nu even zegt hoe het moet...Dank!
 
Ik laat de harde schijf formatteren en laat er meteen Windows 7 op zetten. Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan