Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo Helpmij-ers,
Ik heb af en toe , dat ik bezig ben met een spelletje , en dan opent opeens Windows Media Center.
Ik schrik dan wel eens , want dan ben ik wat aan het spelen , en dan opeens een zwart scherm en dan opent WMC.

Is dit een virus?
Mijn AV ( MSE ) doet elke dag een volledige scan , maar levert niks op...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :thumb:

Opent hij een bepaald mediabestand? Of Moss zitten er mediaknoppen op je toetsenbord die je per ongeluk aanklikt

Hij opent alleen Windows Media Center , en wacht totdat ik iets doe. Ik sluit hem dan natuurlijk :D
En ik game 9 van de 10 keer met mijn muis , dus kan niet iets raars intikken/aanklikken...

Krijg het ook alleen als ik WoT ( World of Tanks ) of ROBLOX speel. ( oftewel , 2 grote spellen )
Ik heb nog een andere PC en heb ik ook beide op staan , maar die doet dat niet ( G Data Antivirus , ook niks gevonden ).
Op deze PC MSE , maar ook niks gevonden.
En heb slechte ervaringen met malwarebytes. Dat probeer ik maar niet meer.
Had ooit eens een Windows XP computer met een virusje , MBAM erover , bestand verwijderd , Windows kon niet meer starten.
En aangezien ik erg zuinig ben met mijn computers doe ik dat even niet :)

Hoi,

Het wordt ook altijd aangeraden een back-up te maken, voor je doorgaat.
We spreken hier dan wel over rootkits.

Zie ook bericht van miekiemoes:

Daarna, neem een backup van je bestanden die je niet kwijt wil, want met een rootkit aanwezig weet je nooit hoe je pc zal reageren - dus voor hetzelfde geld kan je de pc plots niet meer opstarten.

Krijg het ook alleen als ik WoT ( World of Tanks ) of ROBLOX speel. ( oftewel , 2 grote spellen )
Ik heb nog een andere PC en heb ik ook beide op staan , maar die doet dat niet ( G Data Antivirus , ook niks gevonden ).
Op deze PC MSE , maar ook niks gevonden.
En heb slechte ervaringen met malwarebytes. Dat probeer ik maar niet meer.
Had ooit eens een Windows XP computer met een virusje , MBAM erover , bestand verwijderd , Windows kon niet meer starten.
En aangezien ik erg zuinig ben met mijn computers doe ik dat even niet :)[/QUOT

Toen is waarschijnlijk je opstartbestand besmet geweest en heeft malwarebytes dit besmette bestand helemaal verwijderd en op zich in dit een goede zaak geweest en mag je zeker zijn dat MBAM een zeer goede scanner is tegen malware etc. , maar je had zoals Poekje al zei een back-up moeten maken van je windows zodat dit niet gebeurd dat je pc niet meer opstart......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan