virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Zie plotseling een pictogram met daarop geplakt een verbodsteken zoals bij SAS.
Zie bijlage.
Avira, MBAM en SAS zien hier niets bijzonders aan.
Wat betekent dat en kan ik dat repareren??

Bijlagen

• 22feb.JPG
    22feb.JPG
    39,5 KB · Weergaven: 18
Volgens mij ben je hier dik in de war:
Lijkt gewoon het Uninstall programma te zijn van de WA2011 (belasting-)software! :D
Vandaar dat die in zijn gebruikte pictogram zo'n 'verkeersbord' gebruikt.

Tijs.

@Tijs
Haha; klopt; er staat er ook zo eentje in de software van de voorafgaande jaren.
Thx.

Ik zie nu dat Tijs al antwoord heeft gegeven. Hahaha

Aangifte inkomstenbelasting. Ik denk dat je vorig jaar het programma hebt gedownload via de belastingdienst. Ik zie dat staan door dat bord en is 2011.
Dat heb je toen opgeslagen en bestaat nog steeds uiteraard, maar je kunt er nu niet bij komen.
Kun je links onder (bij ORB) een even intypen alleen het woord "aangifte". zonder de aanhalingstekens geef geen enter alleen typen.
Dan krijg je vermoedelijk dit te zien zoiets als dit.

belasting.JPG

Als je dan op die andere klikt in de voorbeeld bijlage dan opent zich waarschijnlijk een aangifte formulier van vorig jaar 2011 als je die tenminste toen hebt opgeslagen en bewaard hebt. Dus het kan geen kwaad en is een moment opname alleen lezen. Zou dit kunnen en is dit een logische verklaring. :D

@manamana
Klopt; begrijp alleen niet waar het 'verwijderen' vandaan komt (dacht aan een suggestie van SAS)?? bewaar immers gewoon de aangiftes van de afgelopen jaren op mijn pc??

Waar scan je mee. Heb je meerdere scanners op je computerke staan. Over het algemeen wordt dit afgeraden. Twee of meer virusscanners is vragen om problemen. Heb je dat. :eek:

(alleen) Avira Internet Security;??
PC is van 2001; soms is hij plotseling traag; dan laat ik hem scannen door SAS en MBAM; die vinden dan geen virus, maar het probleem is dan wel weg;??

Oh 12 jaar oud al. Dat is echt een oudje althans in computer termen. Computer traag dan kun je dit overwegen. Defragmenteren en opstartprogramma's verminderen kan al een kleine opluchting zijn. Maar nu zitten we op een ander spoor. :(

Kennelijk is er wat aan de hand of komt dat binnen kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan