Virusbeveiliging mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
212
Hallo mensen,

Vreemd, ik kan geen andere vragen over dit onderwerp vinden. Ben ik nou zo dom, of is dit echt een primeurtje? Hoe dan ook: sinds kort haal ik een deel van m'n e-mail binnen met de mobiele telefoon. Thuis is de zaak prima beveiligd met elke paar uur de nieuwste antivirusupdates, maar dit lijkt me zo lek als een mandje. De telefoon kan besmet raken, bij synchronisatie ook de pc en het schijnt dat je ook via bluetooth virussen kan oplopen. Op internet vind ik geen heldere informatie over de virusbeveiliging van mobiele telefoons. Kunnen jullie me wat wijzer maken?
 
pfffft, dit was echt blond zeg. ook als ik de zoekwoorden omdraai krijg ik vele treffers, zo duidelijk als wat. Snap niet wat er mis ging. Nou ja, hoe dan ook bedankt. Ik zie geen schaamte-icoontje. Wil je die er wel bij denken?
 
Ach iedereen kijkt wel eens ergens overheen. Maar euhhh vind je deze wat :eek: :D
 
De meeste virussen zijn Windows-gericht en zullen dus weinig kwaad kunnen. En bij de meeste bluetooth-virussen is het zo dat je eerst nog iets moet accepteren (wat op het oog een gewone applicatie lijkt) voor dat het in je telefoon terecht komt.

Kortom, het risico is nu nog niet groot dat je een virus oploopt in je telefoon. Maar de tijd staat niet stil en een gewaarschuwd mens telt voor 2. Er gaat vast een tijd komen dat een virusscanner daar heel normaal is.
 
Dank voor je reactie en uitleg, Piedra. Komend weekend ga ik me wat meer verdiepen in dit onderwerp, maar het is goed alvast te weten dat de risico's meevallen en waarom dat zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan