Viruscanner Zegt Melding Bij Opstarten Spel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCBadBoy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hoi,
Ik speel het spel warrock.
Ik heb nooit last gehad, en nooit geen hacks gebruikt.
Er was een nieuwe update:

Sinds die nieuwe update kan ik het spel niet meer spelen omdat mijn virusscanner het blokkeert (Avg Internet Security (Legaal) )

Hij blokkeert het programma Hackshield (Anti-Hacking)

Als ik het spel start komt er een melding, en een trojaanspaard virus?

Hoe kan ik het spel weer spelen zonder dat me viruscanner het tegen houd?
Als ik me viruscanner uitzet, zegt het spel dat ik de verkeerde files heb geinstalleerd?
Ik heb de officiele warrock gedownload van de site en al meer dan 7x hergeinstalleerd.

Help!

1065026.html

Oplossing Warrock Hackshield probleem bij AVG

:cool: De oplossing voor het niet starten van het spel zit niet in het eindeloos herinstalleren. Helaas geeft AVG regelmatig vals positieve virus meldingen en dat is nu ook aan de hand. Om te beginnen moet je ervoor zorgen dat de bestanden die AVG mogelijk in quarantaine geplaatst heeft teruggezet worden in de Warrock directory. Open hiervoor in het hoofdscherm van AVG (na openen vanuit de system tray rechtsonder in je scherm) de virus vault via de menuopties History - Virus Vault. Klik dan op de bestanden die je herkent als komende van Warrock en kies de optie restore.
De volgende stap is voorkomen dat AVG de bestanden weer blokkert. Dit doe je door in het AVG menu bij Tools - Advanced Settings eerst Resident Shield Exceptions aan te klikken (links in het scherm) en vervolgens rechts de button Add Path. Blader daarna naar de directory c:\Program Files\Warrock\Data\HShield en voeg dit pad toe.
Klik op OK en sluit het hoofdscherm van AVG af.
Daarna kun je Warrock weer gewoon opstarten en werkt alles als vanouds.
Pas wel op dat je geen illegale bestanden die een virus kunnen bevatten in de map c:\Program Files\Warrock\Data\HShield plaatst, want deze map is vanaf nu niet meer beschermd! Maar in elk geval werkt je virussscanner wel nog steeds voor alle andere mappen op je computer.
Succes!

Bijlagen

• avg.JPG
    avg.JPG
    25 KB · Weergaven: 31
:cool: De oplossing voor het niet starten van het spel zit niet in het eindeloos herinstalleren. Helaas geeft AVG regelmatig vals positieve virus meldingen en dat is nu ook aan de hand. Om te beginnen moet je ervoor zorgen dat de bestanden die AVG mogelijk in quarantaine geplaatst heeft teruggezet worden in de Warrock directory. Open hiervoor in het hoofdscherm van AVG (na openen vanuit de system tray rechtsonder in je scherm) de virus vault via de menuopties History - Virus Vault. Klik dan op de bestanden die je herkent als komende van Warrock en kies de optie restore.
De volgende stap is voorkomen dat AVG de bestanden weer blokkert. Dit doe je door in het AVG menu bij Tools - Advanced Settings eerst Resident Shield Exceptions aan te klikken (links in het scherm) en vervolgens rechts de button Add Path. Blader daarna naar de directory c:\Program Files\Warrock\Data\HShield en voeg dit pad toe.
Klik op OK en sluit het hoofdscherm van AVG af.
Daarna kun je Warrock weer gewoon opstarten en werkt alles als vanouds.
Pas wel op dat je geen illegale bestanden die een virus kunnen bevatten in de map c:\Program Files\Warrock\Data\HShield plaatst, want deze map is vanaf nu niet meer beschermd! Maar in elk geval werkt je virussscanner wel nog steeds voor alle andere mappen op je computer.
Succes!

Ok bedankt,ik ga het proberen :D

Dit heeft vast te maken met te updates die WarRock elke week uitbrengt waarin ook updates zitten voor hun processen zoals PunkbstrA enzovoort.
Misschien heeft het hier wat mee te maken? :)

Ik heb een andere virusscanner

Hoi!

joehoe ik heb alles gelezen wat jij zei, maar ik kan het bij mij niet vinden...
Ik heb ook een andere virusscanner :p maar bij mij geeft hij ook virussen aan. IK heb namelijk NOD32 2.7

Weet jij misschien hoe die werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan