viruscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Berichten
1.388
hallo welke virusscanner is beter mcafee 8.0 of nortoen 2004
 
ligt erg aan wat je gewent bent, en de meningen kunnen erg verschillen. (de 1 vind mcafee beter, maar de ander juist norton)

Ik zou zelf voor Norton gaan, maar dat wil niet zeggen dat die beter is. (ik heb zelf geen mcafee)
 
Ik vind Norton 2004 wel een stukkie beter dan Mcafee. Je leest veel dat Norten veel accurater is met updaten, uitgebreider is, en vooral voorzichtiger. Zelfs mogelijk geinfecteerde bestanden worden eruit gepikt. Mcafee is vergeleken met Norten wel vrij basic als je het mij vraagt.

Maar natuurlijk verschillen de meningen. Op basis van mijn ervaringen vind ik Norten bij uitstek scherper.
 
Norton vertraagt het opstarten wel iets. Het vraagt wat meer van je systeem!
Heb je een goed systeem dan zou ik me daar niet al te druk over maken. Heb overigens zelf Avast en ben daar zeer over te spreken en nog gratis ook voor personal use.....
 
Had eerst Norton 2004, werkt opzich correct, zit behoorlijk diep als je hem wilt verwijderen en vraagt idd wel wat van je systeem. Updates komen automatisch en redelijk frequent.
Macfee werkt erg eenvoudig, zeker de 8.0 versie met makkelijke interface. Ook hier komen de updates snel en ongemerkt binnen (wel melding dat hij geupdate is), vraagt wat minder van je systeem. Heb zelf het idee dat Macfee wat nauwkeuriger is.

Al met al scheelt het niet veel, zelf blijf ik nu bij Macfee.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan