Virusmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

peteniel

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo allemaal, ik heb een vraag/probleem

Tot mijn grote verbazing zag ik net dat ik voor het eerst in mijn leven een virus heb verstuurd via hotmail. Mijn computer geeft niks aan, er staat ook niks bij verzonden items, maar dit is hetgene wat naar al mijn contacten ging:

From: mijnmail@hotmail.com
To: ...@gwx.nl; ...@hotmail.com; ...@hotmail.com; j..@hotmail.com; j...@msn.com
Subject:
Date: Mon, 10 Oct 2011 22:44:39 +0200

http://nagratest.com/demos/lelas/catalog/news.php?html143

Hoe kan dit gebeurd zijn, en hoe kan ik ervoor zorgen dat er niet nog meer spam naar mn contacten EN KLANTEN gaat! Wachtwoord veranderd. IS dit vaak eenmalig of heb ik een grote kans dat ik echt besmet ben...

Groetjes Niels

Meestal betekent dit dat jouw account + wachtwoord geregistreerd staat in een botnet.
Met een programma wordt er dan ingelogd en heel veel spam verstuurd.
Probeer eerst eens je wachtwoord te veranderen, dit hielp voor mij.

Super! wachtwoord is zeker al veranderd. Wat kan ik evt nog meer doen om meerdere spammails te voorkomen?

Het kan ook zijn dat je pc is geinfecteerd met een virus of malware. Deze leest dan je wachtwoord terwijl je hem intypt en verstuurd het naar een botnet.

Zorg er dus voor dat je een goede virusscanner hebt draaien en dat deze up-to-date is.

Draai vervolgens een volledige systeemscan om er zeker van te zijn dat je geen rotzooi hebt.

Oké superbedankt!

Het blijkt zelfs dat er om de ong 10 mailadressen een andere link werd meegestuurd, is dat normaal? :S en hoe kan het dan dat er niks bij verzonden items staat.

Die netwerken zijn enorm groot en wisselen dus ook het soort reclame af.

De programma's die ze gebruiken om de mails te sturen verwijderen automatisch de berichten uit de verzonden items zodat de persoon niks door heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan