virusmails

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinnie49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
hallo, ik weet niet of ik juist ben bij julie maar planet, nl stuurde me door...
ik krijg steeds virusmails van hetzelfde ip adres.. maar de persoon veranderd het mailadres steeds dus blokkeren helpt niet echt...ik heb vanmorgen alweer 6 mails binnen ,norton houd ze gelukkig tegen maar toch...prettig is het niet...alles virusmails hebben hetzelfde ip adres ,,een hele lange lijst al...
wat kan ik doen om dit te stoppen?graag uw hulp?
en sorry als ik naar de verkeerde stuur maar dit is ook de eerste keer dat ik dit doe :)
groetjes en alvast mijn dank :)

Welkom op Helpmij. :)

tav van je probleem is het misschien verstandig om het programma Mailwasher te installeren.
Dit is gratis en geeft je de mogelijkheid om voordat je je mail ophaalt de headers te bekijken en dan te kiezen voor bouncen, blacklisten of deleten.Mailwasher

Ik zou inderdaad Mailwasher instaleren en dan voor de optie "Bouncen"kiezen. De afzender krijgt dan een bericht dat je adres niet bestaat. Grote kans dat men dan stopt.

Oh ja,

Welkom hè....;)

Ik wist niet dat deze software op de markt is. Ik ga eerst op de Skynet server kijken naar mijn mail en verwijder daar al de ongewenst mail(s).

Is deze software te installeren onder Windows-XP?

Ja, is gewoon in combinatie met elk windows programma te gebruiken.

ik heb nog eens nagedacht over jullie antwoord en dat is prima behalve dat de persoon steeds van naam +adres veranderd ,dus terugsturen is geen optie want die mails komen niet aan , dan is de mailwasher ook geen optie omdat die mail waarin verteld word dat mijn adres niet meer bestaat dus ook niet aankomt?
iemand een ander idee? alvast dank tinnie

Dit hoeft niet persé waar te zijn.
Het kan zijn dat wel degelijk geregistreerd wordt wat er terugkomt volgens eenzelfde systeem als Mailwasher, dus bouncen is wel een optie.
Bovendien is het zo dat bij Mailwasher alleen de headers gedownload worden en niet het complete bericht, waarna je ze al kunt verwijderen. Bij blacklisten geeft het programma zelf al aan dat het om weer een vervelend mailtje gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan