Virusmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hoi, ik start net mijn computer op en vervolgens krijg ik een melding van Norman

In de bijlage staat de melding.

Gisterenavond wel goed afgesloten en ik zet de computer nu voor het eerst aan.

Iemand ideeën wat ik moet doen?

Bijlagen

• virusmelding.jpg
    virusmelding.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 67
SDBot.0_5A

Misschien heb je hier wat aan;

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.sdbot.html#removalinstructions

Vreemde vind ik dat je er bij Norman niets over kunt vinden, maar hij detecteert hem wel.... Panda AV kent hem ook maar dan wel de C versie http://www.pandasoftware.com/virus_info/encyclopedia/overview.aspx?idvirus=37112, dus evt beter hiermee te scannen [url]http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm[/url]

En het bestand SVSHOSTS.EXE(hoort bij IRC) is volgens mij ook niet erg zuiver....

Anders ff online scannen bij www.housecall.nl

of met hijackthis scannen. En je log file posten...

Gr.

Laatst bewerkt:
Nou ik dacht laat ik eens een virusscan doen van de hele computer.

Nu blijkt ie 9 virussen gevonden te hebben :s :evil: :s

Ik heb het overzicht wat Normal mij liet zien in de bijlage bijgevoegd.

Ik ga nu via houssecall scannen...
het bericht daarvan zal ik straks plaatsen....

hm dus die norman scanner laat allemaal virussen door?

Nou krijg ik de melding:

Norman Virus Control heeft een denial of service gevonden maar kan deze niet verwijderen.

Bestand: C:\\WINDOWS\SYSTEM\SVSHOSTS.EXE
Denial of service: SDBot.0_5AT

Ik heb het bestandje opgespoort en proberen te verwijderen, maar dan krijg ik de melding dat het programma gebruikt wordt door windows.

Dus ik klik de melding van Norman weg, krijg ik meteen weer de melding. en zo blijft het doorgaan.....

Laatst bewerkt:
ik heb scan gedaan via housecall en die vindt niks.

Ben nu bezig met panda....

Met panda kreeg me toch een raar overzicht.
hij had 87 virussen gevonden waarvan 86 verwijderd.

Nou volg ik het echt nie meer....

Laatst bewerkt:
Pieter,

Ik heb de trojan scan gedaan, daar wordt niks gevonden.

Het programaatje TDS-3 heb ik gedownload, maar om eerlijk te zijn snap ik er weinig van.

Ik heb het aan staan, maar wat ik nou eigenlijk aan het doen ben, ik heb geen idee :confused:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\LocalContent "Dir6"

waar kan ik dit controleren of ik dit ook op me pc heb zitten?

Laatst bewerkt:
Klik op Start/Uitvoeren en typ regedit in. Klik vervolgens op OK. Je zit dan in je register. Ik denk dat je dan de weg wel weer vindt. Succes. Ik stop er mee voor vandaag.

Geplaatst door Disturbed
Nou krijg ik de melding:
Norman Virus Control heeft een denial of service gevonden maar kan deze niet verwijderen.
Bestand: C:\\WINDOWS\SYSTEM\SVSHOSTS.EXE
Denial of service: SDBot.0_5AT
Ik heb het bestandje opgespoort en proberen te verwijderen, maar dan krijg ik de melding dat het programma gebruikt wordt door windows.
Dus ik klik de melding van Norman weg, krijg ik meteen weer de melding. en zo blijft het doorgaan.....

Disturbed,

Doe dit: start op in de veilige modus en scan nog een keer met Norman.
Je zult zien dat het zonder probleem verwijderd kan worden door Norman zonder probleem.

Heb de laatste update van Norman binnen gehaald en gescand in veilige modus, geen "infecties" gevonden. :)

Dus dan mag ik er weer vanuit gaan dat alles in orde is.

Trouwens virusscan duurde een paar maanden terug langer als een uur voor 50000 bestanden en nu 16 minuten voor 70000 bestanden.

Wel vreemd, maar vindt het zeker niet erg.

bedankt weer. :thumb:

Mooi zo.
En de reden dat het sneller gaat is omdat je het in veilige modus doet, en dat gebruik je het geugen van de pc alleen voor het scannen, datr is de reden dat het sneller gaat.
Ik scan daarom altijd met de virus scanner in de veilige modus.

En uiteraard graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan