Virusmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Sinds gisteren krijg ik als ik de pc opstart 21 virus meldingen via avast binnen die naar een internetsite vermelden, "HTTP/1.111281.com/ 1tm21.exe" en daarna probeert hij deze site te openen, "www.aihii.com" .
Ik zie dat bij het opstartscherm via msconfig er vreemde .exe opstart bestanden bijstaan, echter ik kan deze wel wegvinken maar niet toepassen omdat er dan een foutmelding komt, "Er is een toegang-geweigerd fout opgetreden".
Ook na systeemherstel en adaware komt de virusmelding toch weer terug!
Wie weet een oplossing?

Helaas, het .exe bestand van HJT wordt niet geopend !!!
Wat kan ik nog meer doen?

Sorry, dat laatste begrijp ik niet, ik heb nog nooit een .exe bestand hoeven te accepteren bij mijn avast antivirus!

Helaas, het .exe bestand van HJT wordt niet geopend !!!
Wat kan ik nog meer doen?

Je hebt het gedownload? En dan, wat gebeurt er dan...niets of....
Probeer het opnieuw te downloaden, en plaats het op je bureaublad.

Ja, ik heb het via de link gedownload en de installatie zet automatisch een snelkoppeling van het exe bestand op mn buroblad maar hij rageert niet op een dubbleklik ook het orginele exe bestand in programfiles doet het niet.

Verwijder het dan en installeer het opnieuw.

Zucht, ik het het verschillende keren gedaan maar het helpt niet, tevens kom ik niet meer in het configuratiescherm bij elk bestand geeft het een control_runddl fout.

Probeer het dan op de volgende manier;

- Ga via "Start" naar "Uitvoeren".
- Type hier "msconfig" en klik op "OK".
- Kies op het tabblad "Algemeen" voor "Selectief opstarten".
- Verwijder bij alle opties die er komen te staan de vinkjes behalve bij "Systeem services in het geheugen laden".
- Ga naar het tabblad "Services".
- Plaats een vinkje in het selectievakje voor "Alle Microsoft-services verbergen".
- Klik op de knop "Alles uitschakelen".
- Klik op "OK" en herstart de computer.
- Installeer nu HJT……
- Daarna in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen.
- Dan de computer opnieuw opstarten.

Helaas, ook dit werkt niet, ik ga de pc wel helemaal formatteren en xp er opnieuw opzetten, bedankt voor de reacties!

Misschien wel de beste en snelste oplossing.....:)

ik heb een virus in mijn pc hoe moet het nou verder want ik word elke ker afgemeld als ik hem start hij komt tot het buroblad

Probeer het in de veilige modus.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Probeer het in de veilige modus.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.
met f8 gebeurd niks en met uitvoeren zo ver kom ik niet ik krijg die kans niet zodra hij bij het buroblad is word ik afgemeld

Ook als je inlogt met je admin account?

het is ook geen f8 maar f5

net na dat BIOS is opgestart moet je op f5 drukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan